مشارکت 37 درصدی دانشجویان پزشکی در المپیاد ورزشی

محمدرضا داوودآبادی فراهانی شامگاه جمعه در افتتاحیه دوازدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی اصفهان با بیان این مطلب اظهار کرد: فعالیت‌های بدنی در زندگی مردم کاهش یافته این در حالی‌است که فعالیت‌های بدنی و ورزش باعث حفظ سلامتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانشجویان پزشکی پرچمداران حفظ سلامت در جامعه هستند، افزود: این افراد باید بیش از پیش در فعالیت‌های ورزشی مشارکت کنند.در این راستا توجه به ورزش باعث شد که هر ساله و به صورت مداوم المپیاد ورزشی دانشجویان در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شود.

داوود آبادی فراهانی اضافه کرد: نخستین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی در ورزش‌های همگانی سال گذشته با موفقیت برگزار شد و امسال نیز علاوه بر برگزاری دوازدهمین دوره المپیاد در رشته‌های 12 گانه، برگزاری مسابقات همگانی نیز ادامه خواهد یافت.

وی اظهار کرد: میزان مشارکت دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور در دو سال پیش با احتساب مسابقات همگانی، 10 درصد بوده است. این میزان در سال جاری به 37 درصد مشارکت افزایش یافته است. به عبارتی از هر سه نفر دانشجوی علوم پزشکی، یک نفر به طور جدی ورزش را دنبال می‌کند.

رییس دوازدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با اشاره به میزبانی مناسب اصفهان در این دوره از المپیاد دانشجویی، خاطرنشان کرد: بیش از 2700 نفر در این دوره از مسابقات شرکت کردند و مدیریت و ساماندهی این تعداد از شرکت کنندگان توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، از انسجام و توانمندی این دانشگاه حاکی است.

به گزارش ایسنا، داوود آبادی فراهانی گفت: حدود 2400 نفر از سراسر کشور در اصفهان به رقابت خواهند پرداخت. این موضوع باعث ایجاد شور و نشاط و در نهایت سلامت دانشجویان خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا