هاناگو ترکیبی از پیانو و گیتار

جدیدا یک ساز جدید آکوستیک ۱۶ سیمی و تک فرت به نام Hanago ساخته شده که برای ترکیب بهترین جنبه های پیانو و گیتار طراحی شده است تا یادگیری نواختن را آسان کرده و در عین حال پایه های تئوری موسیقی را نیز پایه گذاری کند.

به گزارش سیناپرس، ساز هاناگو در حال حاضر از طریق برند موسیقی Koaura در کره جنوبی به فروش می رسد و از طریق Kickstarter در ایالات متحده عرضه می شود. این ساز را می‌ توان مانند یک گوشی هوشمند در دست نگه داشت و سیم‌ها را با انگشتان شست نواخت و یا آن را روی پا قرار داد و با یک دست نواخت، در حالی که دست دیگر بالای آن را گرفته یا به پهلو گذاشته و مانند گیتار به آن پنجه زد. اگرچه در توضیحات محصول چیزی ذکر نشده است، اما احتمالاً می توان آن را با استفاده از چکش سنتور نیز به صدا درآورد.

هدف آن افرادی است که می ‌خواهند موسیقی بنوازند، اما از پیچیدگی‌ های انجام این کار با پیانو یا گیتار دچار چالش شده اند. ۱۶ سیم گیتار در بالا برای مطابقت با نت‌های کیبورد پیانو تنظیم شده‌ اند که این کار باید یادگیری را آسان تر کند.

مانند یک گیتار تک فرت، هاناگو دارای یک پل به پایین همراه با تیونرها و یک قوس فرت در بالا با شکاف کوتاه است. نقطه ‌های سیاهی در موقعیت‌ های خاصی در داخل شکاف قرار گرفته‌ و فشار دادن سیم در این نقاط به پخش نیم‌ تن‌ ها منجر می شود. آکوردهای ساده را می توان با به صدا درآوردن سه یا چهار سیم به طور همزمان و ملودی ها با انگشت گذاری سیم های جداگانه یا ترکیبی ایجاد کرد.

این ساز که از هسته چوب راش و پایه چوب ماهون ساخته شده است، می تواند به صورت آکوستیک نواخته شود، اما یک پیکاپ پیزو همراه با جک خروجی ابزار برای صداهای تقویت شده نیز روی آن نصب شده است. به گزارش سیناپرس، برای راحتی و برای جلوگیری از قطع نشدن تصادفی، دست چیدن از بالای سیم ها در مچ دست بلند شده و سیم ها را می توان با استفاده از یک تیونر معمولی گیتار و آچار شش گوش کوک کرد. در ضمن کیسه پارچه ای برای محافظت از آن در هنگام حمل و نقل در کوله پشتی تعبیه شده است.

به گزارش سیناپرس، ابعاد هاناگو ۳۴ در ۲۱ سانتیمتر و وزن آن ۶۴۸٫۶ گرم است. قیمت این ساز در Kickstarter در حال حاضر از ۹۹ دلار آمریکا شروع می‌ شود و تخمین زده می ‌شود که درماه ژوئن (تیر ماه سال۱۴۰۲) به مشتریان تحویل داده شود.

مترجم: مهدی فلاحی پناه

منبع: newatlas

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا