به هم ریختگی پروازهای آمریکا به واسطه مشکل کامپیوتری

امروزه صنایع هوانوردی به طوری باورنکردنی به کامپیوترها وابسته شده اند. از سیستم های ناوبری داخلی هواپیما ها تا سیستم های کنترل بار و ورود مسافر، همگی به کمک کامپیوترها کنترل می شوند و همین امر نشان می دهد که چرا ایجاد مشکل برای یک کامپیوتر می تواند سرنوشت یک شرکت در این رده را تغییر بدهد.

بررسی های اولیه نشان می دهد که قطعی برق در نیمه شب موجب شده است تا سیستم اصلی این شرکت با مشکل روبرو شده و این مشکل به صورت زنجیره ای به تمامی ساختار کاری این خطوط هوایی انتقال پیدا کند

سال گذشته میلادی شاهد آن بودیم که تعداد زیادی از خطوط هوایی در آمریکا با مشکلاتی در زمینه سیستم های کنترل کامپیوتری خود روبرو شده بودند ولی در این میان برخی از شرکت ها نیز تا به امروز در برابر این مشکل مقاوم باقی مانده بوده اند. حال آخرین نمونه از مشکلات که بزرگ ترین نمونه آنها نیز به حساب می آید، گریبان گیر یکی از مشهورترین خطوط هوایی در این کشور شده است.

خطوط هوایی دلتا مجبور شده است تا تمامی پروازهای خود را با لغو شدن یا تغییراتی بزرگ همراه سازد که همین امر نیز نگرانی مسافران را به همراه داشته است. علت ایجاد این مشکل نیز این بوده است که هسته مرکزی کامپیوتری این شرکت به صورت کامل و بدون دلیل خاصی از کار افتاده است.

بررسی های اولیه نشان می دهد که قطعی برق در نیمه شب موجب شده است تا سیستم اصلی این شرکت با مشکل روبرو شده و این مشکل به صورت زنجیره ای به تمامی ساختار کاری این خطوط هوایی انتقال پیدا کند. مسئولان تیم فناوری این خطوط هوایی هنوز نتوانسته اند تا مشکل یاد شده را به صورت کامل رفع کنند و به همین دلیل نیز پیش بینی می شود که در طول چند روز آینده پروازهای این شرکت لغو شده و یا در بهترین حالت با تاخیر فراوان به آسمان وارد شوند.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا