موارد بهداشتی ناشی از گرمایش هوا در فهرست بحران های خطرناک هر منطقه

مقامات بهداشتی معتقدند: به زودی موارد بهداشتی ناشی از گرمایش هوا در فهرست بحران های خطرناک هر منطقه قرار خواهد گرفت.

به گزارش سیناپرس، پروفسور جیمز اسمیت (James Smith) از کالج علوم و مهندسی دانشگاه فلیندرز می‌ گوید: همه آنها چیزهایی که فکر می ‌کنیم حل کرده‌ ایم، به زودی تبدیل به مسائل بحرانی در هر منطقه خواهند شد.

او در ادامه می گوید: فکر می کنید ما واقعاً از گذشته درس گرفته ایم، نخیر، متاسفانه هنوز در حال ریختن زباله در اقیانوس ها هستیم. هنوز در حال سوزاندن زغال سنگ بوده و همین روند باعث بازگشت مشکلات سلامتی به ما باز می شود.

پروفسور اسمیت معتقد است، این بحران ها به این دلیل است که زیرساخت ها از استرس گرمایی رنج می برند. به گفته او، این موارد شامل سیستم های فاضلاب، آبراه ها و ایمنی مواد غذایی می شود. در گزارش اخیر اسمیت می‌ گوید، سیاست های بهداشت محیطی باید نقش مهمی در آمادگی، تاب ‌آوری و بهبود شرایطدر برابر تغییرات آب و هوایی ایفا کنند. اسمیت می ‌گوید: چیزی که من نگران آن هستم این است که به‌ گونه ‌ای پیش می ‌رویم که گویی کارمان درست است.

پروفسور اسمیت می گوید: برای مبارزه با گرما باید تجهیزات تبرید بیشتری داشته باشید، بنابراین خرابی های بیشتری و آسیب های زیست محیطی خواهید داشت و مشکلات مانند یک واکنش زنجیره ای اتفاق خواهند افتاد. او می افزاید: مشکل دیگر آب است. آب حمام ممکن است به گلخانه ها ختم شود. چاه های جدید ممکن است چشمه های طبیعی و صنایع موجود را تحت تأثیر قرار دهند اما این مخازن آب آلوده راکتورهای میکروبی سوپرشارژی هستند که می توانند به راحتی به جریان ‌های زیست‌ محیطی گسترش پیدا کنند. او می گوید که حتی استخرها نیز به زودی با هزینه کلر و نظافت بیشتری مواجه خواهند شد.

اسمیت هشدار می دهد: ما باید خطرات مربوط به گرمایش زمین و تغییرات آب و هوا را دوباره ارزیابی کنیم و به مردم کمک کنیم تا با مسائل بهداشتی مقابله کرده و سلامت و ایمنی آن ها را تضمین کنیم.

به گزارش سیناپرس، او معتقد است که محدودیتی برای استفاده از منابع وجود دارد و به این موضوع اشاره می کند که چرا از منابع موجود که در اختیار داریم به نحو احسن استفاده نمی کنیم. او در پایان می افزاید: این موضوع فقط به تأثیرات زیست محیطی و زیرساختی مربوط نمی شود. این رویکرد همچنین بر کسب و کار روزمره اعضای جامعه تأثیر خواهد گذاشت.

مترجم: مهگل غفاری

منبع: cosmosmagazine

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا