آپنه انسدادی خواب با استخوان های ضعیف تر در بزرگسالی مرتبط است

تحقیقات جدید محققان دانشگاه بوفالو آمریکا، نشان داد:آپنه انسدادی خواب، ممکن است با تراکم استخوان پایین تر در بزرگسالان مرتبط باشد.

به گزارش سیناپرس،این یافته ها به ویژه برای افراد مبتلا به آپنه خواب بسیار مهم است، زیرا تراکم استخوان پایین نشانه پوکی استخوان است، وضعیتی که باعث ضعیف شدن و شکنندگی استخوان ها می شود.

محققان می گویند: علاوه بر افزایش خطر شکستگی، تراکم استخوان پایین می تواند بر سلامت دهان تأثیر بگذارد و باعث لق شدن دندان ها و از کار افتادن ایمپلنت های دندانی شود.

آپنه انسدادی خواب، وضعیتی است که با ایجاد وقفه های تنفسی در هنگام خواب، مشخص می شود و می تواند باعث هیپوکسی (سطح پایین اکسیژن در بدن)، التهاب، استرس اکسیداتیو و الگوهای تنفسی کوتاه شود.

پژوهشگران افزودند: هر یک از این علائم می توانند اثر منفی مزمنی بر متابولیسم استخوان و در نهایت تراکم استخوان داشته باشد.

محققان اظهار داشتند: ارتباط بین آپنه انسدادی خواب و تراکم استخوان پایین، هنوز به طور کامل بررسی نشده است، با این حال، یافته های ما، شواهد جدیدی را درباره این ارتباط، ارائه داده اند که می توانند پیامدهای متعددی برای درمان ارتودنسی دندان داشته باشند.

این موضوع، می تواند تاثیر زیادی بر برنامه ریزی و مدیریت درمان فرد داشته باشد. به گزارش سیناپرس، دندان پزشکان، می ‌توانند بیماران خود را از این وضعیت آگاه کنند و همچنین به بیمار در مورد پیامدهای نامطلوب احتمالی و خطرات زمان درمان، هشدار دهند.

یافته های این تحقیق در مجله The Journal of Craniomandibular and Sleep Practice منتشر شده اند.

مترجم: سنا دلفیه

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا