جزییات بیشتر درباره کنگره اروپایی ریاضیات

این کنگره با همکاری انجمن ریاضیات آلمان (DMV)، انجمن بین المللی ریاضیات کاربردی و مکانیک (GAMM)، مرکز تحقیقات MATHEONT، مدرسه ریاضیات برلین و مرکز ECMath اینشتین برگزار میشود.

آنتی کوپیانن از دانشگاه هلسینکی، کلمنت موت از دانشگاه کمبریج، پیتر شولتس از دانشگاه بن، کارن وگتمان از دانشگاه وارویک، باربارا ولموت از دانشگاه فنی مونیخ، سخنرانان هفتمین کنگره اروپایی ریاضیات بودند.

همه جوایز کنگره ریاضی

در بین 13 برنده جوایز کنگره اروپایی ریاضی 2016، دکتر سارا زاهدی تنها بانوی ریاضیدانی بود که موفق به کسب جایزه شد.

جایزه فلیکس کلاین (Felix Klein prize)

این جایزه برای گرامیداشت یاد فلیکس کلاین، ریاضیدان برجسته آلمانی، به یک ریاضیدان جوان (کمتر از 38 سال) یا گروهی از ریاضیدانان جوان که از روش های پیچیده برای ارائه راه حل های فوق العاده با کاربرد در صنعت استفاده کنند، اعطا می شود. پاتریک هاورت، طراح لاستیک از شرکت تایرسازی میشلن فرانسه (Michelin) موفق به کسب جایزه فلیکس کلاین شد.

جایزه اتو نویگباوئر (Otto Neugebauer Prize)

این جایزه به ریاضیدانانی که به درک بهتر و توسعه علم ریاضیات، بویژه در یک موضوع خاص کمک کرده اند، اعطا می شود. جرمی گری، استاد بازنشسته دانشگاه اوپن انگلیس موفق به کسب جایزه اتو نویگباوئر شد.

جایزه ریاضیدانان جوان اروپا (Ten EMS Prizes)

این جایزه به 10 ریاضیدان جوان اروپا (کمتر از 35 سال) با ملیت اروپایی یا شهروندان غیراروپایی مشغول به فعالیت در یکی از مراکز تحقیقاتی اروپا اعطا می شود.

سارا زاهدی از موسسه سلطنتی سوئد، مارک براورمان از دانشگاه پرینستون (آمریکا)، وینست کالوز از دانشگاه اکول نرمال سوپریور لیون (فرانسه)، گوئیدو د فیلیپس از کالج بین المللی SISSA Trieste (ایتالیا)، پیتر شولتس از دانشگاه بن (آلمان)، پیتر وارجو از دانشگاه کمبریج (انپلیس)، توماس ویلواچر از دانشگاه ETH زوریخ (سوئیس)، جیمز مینارد از کالج مگدالن (انگلیس)، هوگو دومینیل کوپین از موسسه (فرانسه) و جوردی ویلیامسون از بخش ریاضیات موسسه ماکس پلانک (آلمان)، 10 برنده این جایزه بودند.

سارا زاهدی (متولد 1981 تهران) استادیار آنالیز عددی در موسسه سلطنتی سوئد است و این جایزه بدلیل تحقیقات گسترده این محقق جوان برای توسعه و آنالیز الگوریتم های عددی برای معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزئی به وی اعطا شد.

 

ترجمه: معصومه سوهانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا