رتبه دوم واحد مشهد در تولید مقالات علمی در سطح دانشگاه آزاد

 دکتر عباس شیخ‌الاسلامی در نشست روسای دانشگاه‌های آزاد اسلامی خراسان رضوی با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در دانشکده فنی مهندسی واحد مشهد گفت : خراسان رضوی دارای 16 واحد و مرکز آموزشی است که 58 هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی از 4 مرکز تحقیقاتی، 3 مرکز رشد و 11 شرکت دانش‌بنیان برخوردار است که تاکنون این مراکز پژوهشی در زمینه تولید محصولات دانش‌بنیان موفق عمل کرده است و می‌توان در این زمینه به سیستم مینی‌کامپیوتر واحد مشهد و بالشت ضد آسم واحد تربت اشاره کرد که به تولید انبوه نیز رسیده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر تبدیل این علم به ثروت، از چاپ صرف مقاله و استفاده کشورهای دیگر از آن انتقاد کرد و گفت: بایستی این مقالات توسط محققان و دانشمندان کشور کاربردی شده و به حل مسائل کشور کمک کند چرا که این امر از اهداف مهم دانشگاه است.

وی فعالیت 42 نشریه دانشجویی، 15 تشکل اسلامی سیاسی اساتید و 37 تشکل اسلامی سیاسی دانشجویی در خراسان را از شاخص‌های فرهنگی دانشگاه استان برشمرد و اظهار کرد: هم‌اکنون واحد مشهد یکی از محورهای اصلی تئاتر کشور است و دبیرخانه دائمی تئاتر در مشهد ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام سلطانی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، درادامه این نشست ضمن ابراز خرسندی از همکاری دانشگاه‌ها به ویژه دفاتر فرهنگ اسلامی با نهاد رهبری خاطرنشان کرد: هماهنگی و همکاری خوبی در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی بین دفتر نهاد و واحدهای دانشگاهی حکمفرماست به طوری که هم‌اکنون طرح ضیافت اندیشه با حضور اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در واحد مشهد در حال برگزاری است.

در ادامه این نشست محمد روشن، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تحقق توسعه متوازن را از اهداف اصلی دولت دانست و افزود: طرح آمایش آموزش عالی برای دستیابی این مهم درسطح کشور اثرگذار است. 

وی با بیان اینکه خراسان رضوی در حوزه دانشگاهی از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است، اظهار کرد: بایستی در راستای کیفی بخشی و استانداردسازی آموزش گام برداریم و از توسعه کمی خودداری کنیم. باید هم‌افزایی مراکز آموزش عالی و شرکت‌های دانش بنیان برای تجهیز مراکز آزمایشگاهی افزایش یابد.

در خاتمه این نشست حجت‌الاسلام عسکری، معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه هم‌افزایی خوبی بین مجلس و دانشگاه آزاد وجود دارد، تصریح کرد: در جلسات شورای راهبردی مجلس خارج از بحث‌های سیاسی و با رویکردی کاملا علمی و آکادمیک، اعضای مجلس و دانشگاه آزاد اسلامی رابطه خوبی با یکدیگر دارند. 

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی مدرن است، گفت: نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و… کشور بی‌نظیر است و این امر بر هیچکس پوشیده نیست. 

به گزارش ایسنا، عسکری به 5 میلیون دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی، 3000 عضو هیات علمی فعال، 5000 عضو هیات علمی در شرف جذب، 11 هزار متر مربع فضای آزمایشگاهی و کارگاهی و… بدون استفاده از بودجه دولتی اشاره و عنوان کرد: براساس نظر نمایندگان مجلس، دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه آموزش عالی بسیار تاثیرگذار بوده و بار سنگینی را در حوزه آموزش عالی از دوش دولت برداشته است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا