محصولات تراریخته عارضه ای برای مصرف کنندگان ندارد

بهزاد قره یاضی در گفت و گو با ایرنا افزود: متولیان دستگاه های نظارتی از جمله وزارت بهداشت، کنترل دقیقی بر روی این محصولات دارند و در صورت مشاهد هرگونه مشکل از واردات محصولات کشاورزی تراریخته جلوگیری می کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون سند ومدرکی علمی مبنی برسرطان زا بودن محصولات کشاورزی تراریخته ارایه نشده است، اظهار کرد: سرطان زا بودن این محصولات اعم از تولید داخل یا وارداتی دورغ و بدون سند و مدرک مطرح شده است.

قره یاضی با اشاره به اینکه سالانه شاهد واردات سه تا پنچ میلیارد دلاری این محصولات هستیم،گفت:تاکنون آماری از ابتلا به این عارضه براثر مصرف محصولات کشاورزی تراریخته منتشر نشده است.

وی سطح زیر کشت محصولات کشاورزی تراریخته در دنیا را بیش از 181 میلیون هکتار اعلام کرد و گفت: در خیلی از کشورهای دنیا از جمله آمریکا و اروپا این محصول تولید می شود که قطعا اگر مشکلی داشت از تولید آن جلوگیری می شد.

رییس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران از استقبال مردم از جمله کشورهای پیشرفته از محصولات کشاورزی تراریخته خبر داد و گفت: کاهش مصرف سموم، افزایش کیفیت و جلوگیری از تخریب زیست محیطی از مزیت های این نوع محصولات است.

وی نقش رسانه ها را اطلاع رسانی شفاف و صحیح اعلام کرد و گفت: رسانه ها وظیفه دارند با اطلاع رسانی ضمن مقابله با شایعات بی اساس، فرهنگ استفاده از این محصولات را در جامعه نهادینه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا