تولید فلز کاهنده گازهای پالایشگاهی با حمایت معاونت علمی

معصومه برارزاده مدیر بخش اجرایی طرح پژوهشی مشعل های گازی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بهينه سازي مصرف انرژي اظهار داشت: كاهش آلاينده هاي زيست محيطي يكي از دغدغه‌هاي اصلي صنايع نفت، گاز و پتروشيمي به شمار می‌رود و امروزه با گسترش صنعت پالايش و فرآوري نفت و گاز در كشور محیط زیست در خطر بزرگی قرار دارد.
 
وی ادامه داد:  كشور ما در ميان توليدكنندگان آلاينده‌هاي ناشي از سوزاندن گاز در فلر و يا تخليه آن به محيط زيست، رتبه سوم را در جهان داراست، و به همین خاطر  تدوين يك برنامه جامع و اجرايی در راستاي كاهش اين معضل، امري ضروري است.
 
مدیر بخش اجرایی طرح پژوهشی مشعل های گازی در خصوص گازهای سوزانده شده در مشعل فلرهای پالايشگاه هاي گاز گفت: لزوم بهينه سازي مصرف انرژی در این بخش بیش از پیش ضروری بوده و  ما با توسعه نقشه راه بهره‌برداری از گازهای سوزانده شده در مشعل سعی در کاهش آلودگی محیطی می کنیم.
 
برارزاده یاد آور شد: در مرحله اول ما در نظر داریم با تهیه  اطلس گازهای مشعل در کشور، از موقعیت و مقدار این گازها پرداخته و سپس با توجه به فناوری‌های موجود، مدل بهره برداری مناسبی را جهت استفاده از پتانسیل‌های گازهای مشعل در هر منطقه ارائه کرده و در نهایت به بررسی نحوه تجاری‌سازی این پتانسیل‌ها با توجه به چالش‌های موجود بپردازیم.  
 
وی عنوان کرد: این طرح زیر نظر ستاد مدیریت بهینه سازی و مصرف انرژی ستاد نفت گاز و ذغال سنگ به بررسی چالش ها و مدیریت بهره برداری گازهای مشعل می پردازد.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا