شبکه خط آهن کشور تا پایان 94 به سیستم کنترل هوشمند قطار مجهز می شود

به گزارش ایرنا، محسن پورسیدآقایی در مراسم بهره برداری از سیستم کنترل اتوماتیک قطار در مسیر تهران – مشهد افزود: تلاش خواهیم کرد با توجه به کارایی این سیستم تمام شبکه ریلی کشور به دست مهندسان توانمند ایرانی به سیستم کنترل اتوماتیک قطار مجهز شوند.

وی ادامه داد: برای اجرای این سیستم در این مسیر 32 میلیون یورو هزینه شده است اما ظرفیت جا به جایی بار و مسافر در این مسیر بین 2 تا 3 برابر افزایش می یابد.

پورسیدآقایی برقی کردن خط آهن تهران – مشهد را نیز یکی از ضروریات شبکه حمل و نقل ریلی کشور اعلام کرد و گفت: با برقی شدن خط تهران مشهد سرعت حرکت قطارها در این مسیر به بیش از 200 ساعت در کیلومتر افزایش می یابد که در این صورت مسافران این مسیر را می توانند طی 6 ساعت به مقصد برسند. 

معاون وزیر راه شهرسازی اظهار داشت: با بهره برداری از این سیستم و برقی شدن خط آهن تهران مشهد هیچ محدودیتی در زمینه جا به جایی بار و مسافر در این مسیر نخواهیم داشت و سالانه 35 میلیون نفر مسافر می تواند بین تهران و مشهد جا به جا شوند.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: ظرفیت های زیادی در حوزه حمل و نقل ریلی کشور وجود دارد که می توانیم با ارتقاء بهره وری و افزایش ظرفیت آن موتور محرکه اقتصادی کشور نیز با سرعت بیشتری به حرکت در بیاید.

وی از برنامه ریزی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در توسعه شبکه حمل و نقل ریلی کشور خبر داد و گفت: با انجام طرح های مختلفی که در دست اقدام قرار گرفته بدون شک طی چند سال آینده شاهد تحولات بزرگی در این عرصه خواهیم بود.

پورسیدآقایی افزود: خوشبختانه دولت و مجلس به افزایش سرمایه گذاری در شبکه حمل و نقل ریلی توجه ویژه ای دارند و ما باید با برنامه ریزی بتوانیم حمل و نقل ریلی را در کشور عمومی کنیم.

صبح امروز پنجشنبه با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی سیستم کنترل هوشمند(اتوماتیک) قطار برای نخستین بار در کشور در مسیر تهران – مشهد به بهره برداری رسید که با استفاده از این سیستم هر گونه خطای انسانی در این مسیر به کمترین میزان کاهش می یابد.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا