برگزاری دومین گردهمایی بین المللی ایدز

دبیر اجرایی دومین گردهمایی بین المللی و ششمین سمینار سراسری ایدز به ایرنا گفت: در این رویداد علمی در تلاش هستیم ابعاد جدید این موضوع اعم از تشخیصی، درمانی و اپیدمیولوژی مورد کنکاش علمی و بررسی کارشناسانه قرار گیرد.
دکتر مسعود مردانی اظهار کرد: پایین آمدن سن ابتلا ایرانیان به HIV، شیوع این بیماری در زنان و تغییر الگوی ابتلا از تزریق سرنگ به تماس جنسی از مهمترین دلایل برگزاری این رویداد علمی است.
وی به حضور صاحب نظران خارجی در این همایش اشاره کرد و گفت: از صاحب نظرانی از قاره اروپا، آمریکا و ترکیه دعوت به عمل آمده تا در این رویداد علمی حضور داشته باشند.
مردانی پیش بینی کرد که صاحب نظران، محققان و پزشکان استقبال خوبی از این گردهمایی داشته باشند و گفت: هر دوره بیش از 400 مقاله به دبیرخانه گردهمایی ارسال می شد که امسال هم پیش بینی می شود این تعداد مقاله دریافت شود. 
وی به محورهای این گردهمایی اشاره کرد و گفت: اپیدمیولوژی HIV در ایران و جهان، تازه های تشخیصی در بیماران HIV ، HIV در گروه های آسیب پذیر به خصوص زنان و کودکان از محورهای این سمینار سه روزه است .
مردانی، پیشگیری از HIV، استراتژی پیشگیری بعنوان درمان HIV، دارو درمانی در بیماری HIVو جنبه های روانشناختی HIV از دیگر محورهای این گردهمایی بین المللی برشمرد.
دبیر اجرایی دومین گردهمایی بین المللی و ششمین سمینار سراسری ایدز گفت: محققان تا اول آبان ماه سال جاری مهلت دارند مقالات خود را به دبیرخانه گردهمایی ارسال کنند.
این کنگره دارای امتیاز آموزش مداوم برای گروه های هدف برنامه می باشد و علاقمندان می توانند بمنظور کسب اطلاعات با تلفن دبیرخانه سمینار به شماره 8-22439963 تماس حاصل کنند و یا به آدرس پست الکترونیک 6thaidscon@sbmu.ac.ir برای ارسال مقالات مراجعه نمایند.
دومین گردهمایی بین المللی و ششمین سمینار سراسری ایدز توسط مرکز تحقیقات بیماری های عفونی وگرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی باهمکاری مرکزمدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونت تحقیقات و فنآوری و معاونت امور بهداشتی دانشگاه، دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی کشور برگزار خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا