نامگذاری رسمی عنصر صد و سیزدهم جدول تناوبی عناصر

در پی کشف عنصر جدیدی توسط یک دانشمند ژاپنی، به طور رسمی عنصر یک صد و سیزدهم به جدول تناوبی عناصر افزوده شده و بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه، دانشمند ژاپنی فوق الذکر نام عنصر جدید را نیهونیوم nihonium گذاشته که با علامت اختصاری (Nh) معرفی می شود.

سرپرستی تیم پژوهشگران موسسه ژاپنی ریکن که موفق به کشف این عنصر جدید شده اند بر عهده ریوجی نویوری دانشمند مشهور ژاپنی و برنده جایزه نوبل شیمی در سال 2001 میلادی قرار دارد. این عنصر، نخستین عنصری است که توسط یک دانشمند آسیائی کشف و نامگذاری شده است.

در پی کشف عنصری جدید از سوی دانشمندان ژاپنی، گزارش این کشف به طور رسمی از سوی موسسه پژوهشی ریکن در ژاپن به  اتحادیه بین المللی شیمی محض و شیمی کاربردی International Union of Pure and Applied Chemistry (IUPAC) که بالاترین مرجع در حوزه علم شیمی محسوب می شود، فرستاده شد. در این گزارش نام پیشنهادی جدید برای این عنصر تازه کشف شده نیز ارائه شده است. گزارش های غیر رسمی حاکی از پذیرش این نامگذاری از سوی موسسه ژاپنی ریکن بوده و قرار است این عنصر جدید به طور رسمی در سال جاری معرفی شود.

گفتنی است سرپرستی تیم پژوهشگران موسسه ژاپنی ریکن که موفق به کشف این عنصر جدید شده اند بر عهده ریوجی نویوری دانشمند مشهور ژاپنی و برنده جایزه نوبل شیمی در سال 2001 میلادی قرار دارد. این عنصر، نخستین عنصری است که توسط یک دانشمند آسیائی کشف و نامگذاری شده است.

منبع: efe

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا