گشایش کمیسیون مشترک فناورهای ایران و روسیه برای طرح های جدید همکاری

 براساس چند دور نشست ها و مذاکرات علمی و فناوری برگزار شده بین ایران و روسیه در دو سال گذشته، 40 پروژه برای اجرا تعریف شده که در نشست هیات های دو کشور در ساختمان نخست وزیری روسیه، برای بخش دیگری از طرح ها تصمیم گیری می شود.

براساس برنامه اعلام شده، در چارچوب این مذاکرات و پیگیری نتایج نشست کارگروه های ذیل کمیسیون عالی همکاری های فناوری ایران و روسیه در مسکو، بررسی راهکارهای گسترش و تعمیق همکاری های فناوری و پیگیری مصوبات نشست های پیشین نیز در دستور کار است.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری سال 1393 در سفر نخست خود به مسکو، پیشنهاد کرد راهکار کمیسیون عالی برای پیگیری، راهبری، مدیریت و رفع موانع همکاری های فناوری ایجاد شود که مورد استقبال طرف روسی قرار گرفت.
در نتیجه این سفر کمیسیون عالی همکاری های فناوری تشکیل شد که نخستین جلسه آن مرداد سال 1394 به ریاست ستاری و راگوزین در مسکو تشکیل شد.
براساس رایزنی ها ومذاکرات دو سال گذشته، نزدیک 40 پروژه در زمینه های مختلف از جمله نانو و بیو تکنولوژی، تجهیزات پزشکی، درمان بیماری های صعب العلاج، علوم شناختی، روابط دانشگاهی و حوزه های مشابه برای شروع همکاری های تازه مطرح شد که برخی نهایی شده و بخشی نیز در حال مذاکره است.
ستاری روز دوشنبه در راس یک هیات بلندپایه علمی و فناوری وارد مسکو شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا