بازگشت فضانوردان ایستگاه بین المللی به زمین

بر اساس گزارش خبرگزاری RIA Novosti  روسیه ، گروهی از فضانوردان ایستگاه بین المللی فضائی پس از پایان ماموریت محوله خود ، در نخستین ساعات روز گذشته به زمین بازگشتند . این ماموریت توسط فضاپیمای سرنشین دار  Soyuz TMA-14M که به روسیه تعلق دارد ،  با موفقیت انجام شد . در این عملیات سه نفر از فضانوردان ساکن ایستگاه بین المللی فضائی به زمین بازگشته و عملیات فرود آن ها در خاک قزاقستان انجام شد .  

این فضانوردان عبارت بودند از النا سرووا Elena Serova که نخستین زن فضانورد تاریخ روسیه است که برای انجام یک ماموریت طولانی در فضا باقی ماند ، هموطن وی آلکساندر ساموکوتایف Alexander Samokutyaev  و بری ویلمور Barry Wilmore فضانورد آمریکائی اعزام شده از سوی ناسا . این فضانوردان به مدت یک صد و شصت و نه روز در ایستگاه بین المللی فضائی به انجام ماموریت پرداخته و پس از این مدت طولانی ، به زمین بازگشتند .  

در تصویر فوق که توسط خبرگزاری فرانسه منتشر شده است ، به ترتیب از چپ به راست النا سرووا Elena Serova ، آلکساندر ساموکوتایف Alexander Samokutyaev فضانوردان روسیه و بری ویلمور Barry Wilmore فضانورد آمریکائی ناسا دیده می شوند . این تصویر دقایق اولیه خروج این فضانوردان از فضاپیمای آن را ها را به نمایش می گذارد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا