ارزیابی سامانه هوشمند پالایش ارتباطات اینترنتی بزودی به پایان می رسد

محمد خوانساری در گفت و گو با ایرنا افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه هایی را در دست اجرا دارد تا دستاوردهای قابل عرضه ای در این حوزه در 6 ماهه اول سال آینده ارایه کند.

وی به راه اندازی بخشی از سامانه هوشمند پالایش اشاره و بیان کرد: هم اکنون بخشی از توان این سامانه که قابل استفاده بود با توجه به نیاز و فوریتی که وجود داشت در حال استفاده عملی و پیاده سازی است.

خوانساری اظهار کرد: اقدامات مناسبی در این مجموعه در چهار ماه گذشته در حوزه پالایش با هدف استفاده از تمام توانمندی کشور در محصولات بومی، ارزیابی و اعتبار سنجی آنها و کمک به تکمیل آنها برای استفاده کاربران در کشور انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه ماژول های مختلف تولیدکنندگان مورد ارزیابی و اولویت بندی قرار گرفته است، افزود: مشخصات فنی ماژول اعمال سیاست در سطح شبکه نهایی شده و همچنین برنامه سایر ماژول های سامانه هوشمند تدوین شده است.

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از انجام فراخوان سوم هوشمند سازی پالایش در اواخر اسفند ماه خبر داد و گفت: ماژول های بومی سامانه های هوشمند پالایش براساس مطلوبیت های مورد نظر در این فراخوان ارایه می شوند تا شرکت های مختلف بتوانند برنامه خودشان را تنظیم کنند.

خوانساری گفت: در این فراخوان اعلام می کنیم که مطلوبیت ما به عنوان بازوی ارزیابی، سنجش و اعتبار سنجی محصولات برای اجرای مختلف سامانه هوشمند پالایش برای استفاده در سطح کشور چیست.

وی از برگزاری دو فراخوان در این حوزه خبر داد و گفت: برای شناسایی توانمندی ها و امکانات بالقوه کشور در محصولات هوشمندسازی حوزه پالایش تا به حال دو فراخوان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه 18 تولیدکننده در فراخوان اول شرکت کردند، افزود: فراخوان اول با عنوان 'شناسایی تولیدکنندگان سامانه های هوشمند حوزه پالایش' در اواخر آبان ماه برگزار شد و شرکت های مختلف دانش بنیان و مراکز پژوهشی در دانشگاه ها، راهکارها و محصولات خودشان را به صورت کلان اعلام کردند.

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: دومین فراخوان اواخر دی ماه برگزار شده و جلسات متعدد با شرکت های حاضر در این فراخوان برای آشنایی با ابعاد مختلف محصولات و توانمندی های آنان در حوزه پالایش متن، تصویر و ویدئو و پروفایل ها و در سطح کنترل خانگی برگزار شد.

خوانساری با اشاره به اینکه برای دستیابی به سامانه هوشمند پالایش تیم خوبی در پژوهشگاه شکل گرفته و در این رابطه تعامل مناسبی با دستگاه های مختلف داریم، اظهار کرد: نقش پژوهشگاه، بومی سازی هوشمند فناوری ها برای پاسخ به نیازهای کشور با تاکید بر سیاست های علم و فناوری و سیاست های اقتصاد مقاومتی در انجام پژوهش های کاربردی است که آن را با جدیت دنبال می کنیم.

وی با اشاره به اینکه در بخش بهره برداری این سامانه ورود نمی کنیم، اظهار کرد: تا پیش از این بخش، تمام عملیات لازمه براساس نیاز بهره برداران دنبال می شود تا ورورد هوشمندانه ای به موضوع پالایش در کشور شکل گیرد.

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکیدکرد: در سامانه هوشمند پالایش هم موضوع صیانت فرهنگی و اجتماعی حفظ می شود و هم دسترسی کاربران به شکل هوشمند انجام می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا