اولین شبیه‌ساز سقوط آزاد کشور رونمایی می‌شود

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا عشوری، رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران با اعلام این خبر گفت: یکی از شرکتهای مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور سازمان با مدیریت دکتر محمدعلی اردکانی، دانشیار پژوهشکده مکانیک سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران در راستای فعالیت‌های خود اقدام به ساخت اولین شبیه‌ساز سقوط آزاد کشور کرده است که طی نوروز 94 رونمایی می‌شود.

دکتر اردکانی، مجری طرح نیز با بیان این که این پروژه با هدف ایجاد تونل باد عمودی برای شبیه‌سازی سقوط آزاد راه‌اندازی می‌شود، افزود: برای افرادی که می‌خواهند چتربازی انجام دهند، این آموزش سبب کاهش هزینه‌های آموزش به میزان ۹۵درصد می‌شود و همچنین ایمنی آموزش به شدت افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین این طرح برای آموزش نیروهای نظامی و انتظامی برای چتربازی بسیار مفید است و به منظور تفریح و به‌ دست‌آوردن لذت سقوط آزاد و احساس پرواز در آسمان می‌توان از این تونل باد استفاده کرد و با توجه به تحرک و نیاز به انعطاف‌پذیری بالای بدن، سقوط آزاد ورزش هیجان‌انگیزی است.

اردکانی اظهار کرد: پروژه شبیه‌ساز سقوط آزاد پروژه بزرگی است که مصوبه طرح‌های کلان ملی ریاست جمهوری را دارد و در مراحل ساخت نهایی خود به سر می‌برد.

وی گفت: طرح کلان ملی «کسب دانش فنی، طراحی و ساخت شبیه‌ساز سقوط آزاد (تونل باد عمودی)» با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در منطقه تجاری گردشگری سپاد خراسان (مشهد مقدس) در مجاورت مرکز خرید الماس شرق ساخته شده‌ است.

اردکانی افزود: این طرح مراحل پایانی را به سر می‌برد و هفته آینده راه‌اندازی می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا