پنهان کردن چین و چروک پوست به کمک فناوری پوست دوم

گذر زمان و بالا رفتن سن امری اجتناب ناپذیر است و این گذر عمر ردپای خود را به صورت خطوط کوچک و بزرگ و عمیقی بر پوست بدن انسان باقی می گذارد. به هر حال تا کنون بشر موفق به غلبه بر فرآیند پیری نشده و گذر زمان تاثیر خود را با گذاشتن خطوط عمیقی بر پوست صورت نشان می دهد زیرا پوست انسان بر اثر افزایش سن، خاصیت استحکام خود را از دست داده و چروک می خورد. این موضوع دستمایه پژوهش های تیمی از محققان موسسه فناوری ماساچوست در ایالات متحده آمریکا شده است تا بتوانند برخی از تاثیرات ناشی از پیری را کم کنند .

این کرم بر خلاف سایر محصولات زیبائی ، مانند یک لایه جانبی یا یک روکش مصنوعی روی پوست انسان نیست و علاوه بر نامرئی بودن ، موجبات ناراحتی کاربران را فراهم نمی کند. این لایه دوم به صورت پوست واقعی و البته نامرئی ، روی پوست قرار گرفته و حتی قابلیت تنفس پوست نیز در حین استفاده از این دارو حفظ می شود.

 در حقیقت این تیم تحقیقاتی تلاش می کند این رویا که بتوان با استفاده از یک کرم جادوئی ، خاصیت ارتجاعی پوست را به آن برگردانده و پوست را دوباره جوان کرد را به حقیقت نزدیک تر کنند.  هدف اصلی پژوهشگران این پروژه ، مهندسی جهت ساخت پوست دوم برای بدن انسان است که بتواند چین و چروک های صورت را از بین ببرد . اگر چه این تلاش ها تا حدی نتیجه بخش بوده و با کمک داروی تهیه شده ، می توان تاثیرات دلخواه را به صورت موقت در پوست افراد سالخورده ایجاد کرده و به این ترتیب آن ها را جوان تر نشان داد.

در همین رابطه دنیل اندرسون از پژوهشگران موسسه فناوری ماساچوست Massachusetts Institute of Technology در توضیح عملکرد این محصول می گوید: این کرم بر خلاف سایر محصولات زیبائی ، مانند یک لایه جانبی یا یک روکش مصنوعی روی پوست انسان نیست و علاوه بر نامرئی بودن ، موجبات ناراحتی کاربران را فراهم نمی کند. این لایه دوم به صورت پوست واقعی و البته نامرئی ، روی پوست قرار گرفته و حتی قابلیت تنفس پوست نیز در حین استفاده از این دارو حفظ می شود. در ویدئوی ارائه شده می توانید تفاوت پوست صورت یک فرد را که داروی فوق تنها روی یک نیمه آن استفاده شده را با نیمه دیگر مشاهده کنید.

تیم سازنده این محصول در توضیح چگونگی ساختار پوست دوم ، چنین می گویند: این کرم به صورت یک لایه نامرئی روی پوست قرار گرفته و خاصیت الاستیک و ارتجاعی از دست رفته آن را احیا می کند. این کرم باید در دو مرحله استفاده شود، در مرحله اول یک لایه از ساختار پلیمر نامرئی روی پوست مالیده شده و ماده فعال کننده روی آن اضافه می شود. ترکیب این دو ماده سبب ایجاد حالت شفافیت و ارتجاع پوست های جوان روی بافت پوست افراد سالخورده خواهد شد.

گفتنی است اگر چه این لایه جوان کننده موقت پوست ، به صورت نامرئی بوده و مشاهده نمی شود اما ساختار تشکیل دهنده آن بسیار قدرتمند بوده و با شستن با آب و صابون  و سایش از بین نخواهد رفت.

سازندگان این محصول ، هدف اصلی تولید این کرم را استفاده از آن به عنوان یک ماده آرایش و زیبائی عنوان کرده و اعتقاد دارند با کمک این ماده می توان عمیق ترین چین و چروک های پوستی را بدون استفاده از لوازم آرایش ، از بین برد.

البته این کرم در حوزه درمانی نیز قابلیت استفاده داشته و می توان به منظور استحصال تاثیر درمانی بهتر ، برخی داروها را با آن مخلوط کرده و روی پوست بیماران دارای عوارض پوستی استفاده کرد.

منبع: thehealthsite

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا