بازار فناوریهای دریایی در کشور ایجاد می شود

محمدسعید سیف با بیان اینکه مراکز دانشگاهی مرتبط با دریا به دلیل کاربردی بودن آن، اساسا حول مسائل روز و کاربردی کشور فعالیت می کنند، در گفتگو با مهر گفت: براین اساس اکثر پایان نامه های دانشجویان حول مباحثی همچون طراحی و مدلسازی کشتی ها، سکوهای نفتی دریایی، مدلسازی امواج، شرایط محیطی دریا و موارد مشابه با قابلیت بهره برداری در صنایع مختلف هستند.

وی با تاکید بر اینکه بهتر است هر تحقیق دریایی متقاضی و دستگاه نیازمندی داشته باشد، گفت: یکی از برنامه های مهم ستاد توسعه فناوری صنایع دانش بنیان دریایی این است که بتواند جهت دهی دقیق تری برای پایان نامه ها ایجاد و حتی الامکان آنها را تقاضا محور کند.

دبیر ستاد توسعه صنایع دانش بنیان دریایی اظهار داشت: براین اساس اگر سازمان های دریایی علاقمند به حمایت از پایان نامه های دانشجویان باشند، ستاد توسعه فناوری صنایع دانش بنیان دریایی نیز در کنار آنها از پایان نامه ها حمایت می کند.

وی گفت: در حال حاضر این ستاد حمایت های حداقلی از پایان نامه ها دارد، اما اگر سازمان های دیگر به میزان ۵۰ درصد از حمایت ها را بر عهده بگیرند، ستاد هم ۵۰درصد بقیه از حمایت ها را برعهده خواهد گرفت.

سیف عنوان کرد: مسلما در این صورت سازمان های دریایی نیازهای خود را رفع می کنند و دانشگاه ها نیز با نیازهای کشور ارتباط بهتری برقرار کنند.وی با بیان اینکه اکنون در پی ایجاد ۴کارگروه توسعه علمی و فناوری، توسعه بازار، مطالعات و برنامه ریزی و ترویج اطلاع رسانی مسائل دریایی هستیم، اظهار داشت: بازار داخلی در خصوص صنایع دریایی در کشور وجود دارد ولی بازار مناسبی نیست که باید تلاش کنیم در توسعه بازار صنایع دریایی دانش بنیان بازار مناسبی را بدست آوریم و در نهایت به تولید داخل برسیم.

رئیس ستاد توسعه صنایع دانش بنیان دریایی گفت: باید ۱۰ هزار نیروی انسانی در دریانوردی تربیت کنیم و در این راستا از ارگان هایی مانند وزارت علوم نیز کمک هایی بگیریم.

وی با توضیح اینکه فناوری های دریایی باید حمایت و تقویت شود، گفت: سالانه بیش از ۲۰۰ دانشجو در رشته مهندسی دریایی در کشور تحصیل می کنند که از این تعداد تعداد کمی برای به کارگیری در این رشته باقی می مانند.

سیف یادآورشد: در سال‌های اخیر حرکت‌های بسیار خوبی در حوزه دریایی ارتش شده و ما هم در ستاد علاقمند هستیم با کمک مسئولان حوزه‌های مربوطه بتوانیم ذهن مسئولان و مردم را با مسائل مختلف این حوزه آشنا کنیم

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا