كنترل ربات هاي پرنده با استفاده از افكار خلبان

 اين مسابقه به منظور معرفي عملي رابط هاي BCI برگزار شده است. اين نوع رابط ها كه در واقع فناوري ارتباطي مغز و كامپيوتر هستند، اساسا براي مقاصد پزشكي طراحي شده اند، اما براي توسعه كاربرد آن ها در بين عموم مردم، محققان سعي دارند تجهيزات جديدي را با استفاده از اين فناوري توليد كنند. بيش از يك قرن است كه محققان امواج مغزي را شناسايي كرده اند و در حال حاضر از فناوري هاي ارتباط با مغز براي كنترل اندام هاي مصنوعي بيماران استفاده مي شود. اما اكنون اين فناوري به سرعت در دسترس عموم قرار مي گيرد. دو استارتاپ Emotiv و NeuroSky از شركت هايي هستند كه هدست هاي موج نگار مغز را به طور آنلاين عرضه عمومي كرده اند.

هدست هاي موج نگار مغز به گونه اي طراحي شده اند كه فعاليت الكتريكي مربوط به افكار خاصي را در مغز كاربر ثبت مي كنند. براي مثال هنگامي كه كاربر در ذهن خود يك صندلي را روي زمين حركت مي دهد، كدام نورون ها فعال مي شوند؟
برنامه نويسان، كدهايي را مي نويسند كه سيگنال هاي مربوط به اين حركات تخيلي را به دستورالعمل هاي كامپيوتري تبديل مي كند و در پايان اين دستورالعمل ها براي ربات ها ارسال مي شود.
 به گزارش ايرنا از اسوشيتدپرس، اين فناوري كاربردهاي بالقوه بسياري دارد و ما را يك گام به فراگيرشدن پديده اينترنت اشيا نزديكتر مي كند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا