محتوای فارسی نقش استراتژیک در کسب و کار ایران دارد

به گزارش ایرنا، دکتر کمال محامدپور روز یکشنبه در همایش بین المللی فضای مجازی پاک در مرکز همایش های وزارت کشور اظهارداشت: سهم محتوای فارسی به کل محتوا در فضای وب 8 دهم درصد است و این مقدار در مقایسه با محتوای 57 درصدی فضای وب بسیار ناچیز محسوب می شود. 

وی ضریب نفوذ اینترنت در جهان را 60 درصد و در بین کشورهای در حال توسعه 80 درصد عنوان کرد و گفت: ضریب نفوذ اینترنت در ایران تنها 50 درصد است که این رقم بسیار ناچیز است. 

استاد دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: ایران با 25 میلیون بازدید در سال از جستجوگر گوگل رتبه ششم بازدید از این موتور جستجو را دارد؛ بیشتر استفاده کنندگان از موتور جستجوی گوگل بین 16 تا 32 سال سن هستند که این دقیقا سن اشتغال محسوب می شود. 

محامدپور با بیان این که 74 درصد کاربران ایرانی عضو شبکه های اجتماعی هستند گفت: از این رقم 56 درصد دارای مشکلاتی نظیر اضطراب هستند و براساس آمارها 68 درصد طلاق های ثبت شده در دنیا به دلیل ارتباط یک یا دو طرفه زوجین با شبکه های اجتماعی بوده است. 

به گفته وی و براساس آمارها 89 درصد محتواهای چت و نرم افزارهای موبایلی غیراخلاقی است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود شاخص تولید و بهره وری فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران را در بین 166 کشور دنیا 94 عنوان کرد و گفت: سرانه پهنای باند اینترنت در ایران یک کیلوبیت بر ثانیه است؛ در حالی که سرانه پهنای باند ترکیه 50 و قطر 60 کیلوبیت بر ثانیه است. 

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر گفت: قرار بود تا پایان برنامه پنجم توسعه سهم فناوری اطلاعات و ارتباطات در تولید ناخالص ملی به سه درصد برسد، اما اکنون این میزان تنها سه دهم درصد است و نشان دهنده آن است که آن طور که باید بر روی فناوری اطلاعات و ارتباطت سرمایه گذاری نشده است. 

وی با تاکید بر سرمایه گذاری و کسب و کار هدفمند در فضای مجازی گفت: این سرمایه گذاری در جهت بهره گیری حداکثری از امکانات موجود و ارائه خدمات گسترده به اقشار مختلف مردم باید باشد. 

محامدپور افزود: هر کسب و کاری که سبب ایجاد یا توسعه گناه در فضای مجازی شود، حلیت آن مخدوش می شود و نمی توان تنها توسعه اقتصادی را ملاک قرار داد. 

به گزارش ایرنا همایش بین المللی فضای مجازی پاک امروز (یکشنبه) با حضور متخصصان و فعالان عرصه فضای مجازی و به مناسبت سومین سالگرد تشکیل شورای عالی فضای مجازی در مرکز همایش وزارت کشور برپا شد. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا