اعلام آمادگي جهاد دانشگاهي براي كمك به رفع مشكلات محيط زيست

 دكتر حميدرضا طيبي روز چهارشنبه در كنفرانس ملي حفاظت محيط زيست كه در دانشگاه شهيد بهشتي تهران برگزار مي شود افزود: اين مجموعه با بهره گيري از توان و ظرفيت بالا مي تواند در جهت رفع مشكلات محيط زيستي كشور گام هاي اساسي را بردارد.

وي به بخشي از فعاليت هاي انجام شده در اين حوزه اشاره كرد و گفت: استفاده از باكتري هاي نفت خوار، طراحي و ساخت دستگاه هاي الكتروفيلتر براي كنترل آلودگي در كارخانجاتي مانند سيمان و گچ، حفظ گونه هاي جانوري و گياهي در حال انقراض از جمله اقدامات اين مجموعه در راستاي ترويج موضوعاتي زيست محيطي است.
وي همچنين تاسيس پژوهشكده محيط زيست جهاد دانشگاهي در استان گيلان، راه اندازي مركز ملي ذخاير ژنتيكي و زيستي كشور و تشكيل گروه هاي حامي محيط زيست را از ديگر فعاليت هاي اين مجموعه در اين زمينه اعلام كرد.
طيبي به بهره گيري از توان و ظرفيت دانشگاهيان و نخبگان تاكيد كرد و گفت: بر اين باور هستم كه نخبگان جامعه خصوصا دانشگاهيان در ايجاد زمينه هاي لازم براي تحقق اهداف عالي محيط زيست وظايف مهمي را دارند كه بايد به آن جامه عمل بپوشانند.
رييس جهاد دانشگاهي به مشكلات محيط زيستي اشاره كرد و گفت: زمين خواري، جنگل خواري، درياخواري و آلودگي ها زمين و آب از جمله مشكلات حوزه محيط زيست است كه با وفاق ملي و برنامه ريزي مناسب دانش بنيان مي توان بر اين مشكلات فائق آمد.
كنفرانس ملي حفاظت محيط زيست امروز چهارشنبه با حضور جمعي از مسئولان و صاحب نظران اين حوزه، در مركز همايش هاي بين المللي دانشگاه شهيد بهشتي تهران برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا