امکان سرقت از راه دور خودروهای بدون کلید

باشگاه خودروهای آلمان با نام ADAC به تازگی برای نشان دادن سادگی هک سیستم های ورود بدون نیاز به کلید به اتوموبیل ها دست به تحقیقات جدیدی در این باره زده و یافته های خود را در اختیار عموم قرار داده است.

بسیاری از کمپانی های اتوموبیل سازی خودروهای خود را نحوی طراحی می کنند که بتوان حتی بعد از دور شدن از کلید ویژه یاد شده موتور اتوموبیل را روشن نگه داشت و با آن به رانندگی پرداخت.

طرز کار این سیستم های ورود بدون کلید به نحوی است که کلید مخصوص آنها با استفاده از سیگنال های رادیویی و تنها با فاصله ای کم از خودرو کار می کند. پژوهشگران این مرکز با انجام تحقیقی ساده بر روی یکی از خودروهای مجهز به این سیستم ها به این نتیجه رسیدند که می توان با به کار گیری یک سری ابزار و وسایل نه چندان گران قیمت امواج رادیویی را از یک سیستم ورود بدون کلید برداشت و برد آن را تا چند صد متر گسترش داد. لازم به ذکر است که خرید این ابزار برای مرکز یاد شده تنها 225 دلار هزینه در پی داشته است.

به این ترتیب محققان (هکرها) می توانند خودرو را روشن کرده و آن را با خود ببرند زیرا بسیاری از کمپانی های اتوموبیل سازی خودروهای خود را نحوی طراحی می کنند که بتوان حتی بعد از دور شدن از کلید ویژه یاد شده موتور اتوموبیل را روشن نگه داشت و با آن به رانندگی پرداخت. مرکز ADAC تا کنون این تکنیک را بر روی خودروهای شمار زیادی از خودرو سازان اروپایی و آسیایی از جمله آئودی (Audi)، بی ام و (BMW)، فورد (Ford)، کیا (Kia) و تویوتا (Toyota) پیاده کرده است.

لازم به ذکر است که این تکنیک هک روش چندان جدیدی نیست اما یافته های این سازمان نشان می دهد که این سیستم ها برای خودروهای معاصر خطرساز هستند. تنها راهکار نگه داشتن کلید های یاد شده در داخل یک دستگاه مسدود کننده سیگنال زمانی است که کلید در حال استفاده نیست. حتی فریزر شما می تواند یک دستگاه مناسب برای مسدود کردن سیگنال ها باشد.

با این حال هنوز باید به یاد داشت که هکرها به راحتی با ابزاری نسبتا ارزان قیمت می توانند خودرو شما را سرقت کنند و خودروسازان نیز هنوز نتوانسته اند برای این مشکل راه حل مناسبی به دست بیاورند.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا