دانشگاه ها خودشان را با نیاز صنعت تطبیق دهند

دکتر 'سید احمد معتمدی' در آیین امضای نخستین قرارداد راهبردی توسعه فناوری ها و انتقال فناوری در شرکت ملی نفت برای بهینه سازی فرآیندهای تولید در میدان نفتی دارخوین گفت: درمدت یکسال گذشته همکاری نزدیکی میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت نفت و گاز اروندان برقرار و در نهایت، منجر به امضای قرارداد شد.

وی به خلأ موجود در زنجیره تحقیقات تا تولید اشاره کرد و گفت: در دنیا موسساتی به عنوان یک کاتالیزور، میان دانشگاه و صنعت قرار می گیرند و ضمن واگذاری فعالیت و پروژه های تحقیقاتی به دانشگاهها، به حمایت مالی از آنها نیز اقدام می کنند؛ این شرکتها بخشی از ریسک پروژه را می پذیرند تا شرکتهایی که پروژه را به دانشگاه ها واگذار می کنند، کمتر متضرر شوند.
معتمدی ادامه داد: با وجود احساس این خلأ در ایران، با این حال برای دریافت نیازهای صنعت، اعلام آمادگی کرده ایم و از سوی دیگر درصدد حل بقیه مسائل موجود در این ارتباط هستیم.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: در هر حال باید ساختار خود را به نحوی اصلاح کنیم تا جوابگوی نیازهایمان باشد؛ ضمن این که اجرای کارهای تحقیقاتی به دلیل ماهیت غیرقابل پیش بینی بودن آن، کار سختی است.
وی امضای قرارداد همکاری میان دانشگاه امیرکبیر و شرکت نفت و گاز اروندان را گام بسیار موثری در مجموعه آموزش عالی کشور در زمینه همکاری صنعت و دانشگاه قلمداد کرد.
نخستین قرارداد راهبردی توسعه فناوری ها و انتقال فناوری در شرکت ملی نفت ایران به منظور بهینه سازی فرآیندهای تولید در میدان نفتی دارخوین میان شرکت نفت و گاز اروندان و دانشگاه صنعتی امیرکبیر امضا شد.
«پروژه پژوهشی کاربردی بهبود کارایی تزریق گاز در سازند فهلیان میدان دارخوین» طی مراسمی به امضای 'سلطان کمالی' مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان و دکتر 'سید احمد معتمدی' رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر رسید.
هدف از اجرای این پروژه پژوهشی مطالعه و بررسی داده های تولید، به روز رسانی مدل شبیه سازی و ارائه یک برنامه جامع جمع آوری و آنالیز داده با استفاده از فناوری های روز دنیا برای انتقال فناوری ها به داخل کشور و بومی سازی آنهاست.
بهبود کارایی و تلاش برای همگن کردن حرکت جبهه گاز تزریقی در همه لایه ها و نقاط مخزن، بهبود شرایط Voidage replacement در مخزن و سعی در همگن کردن voidage replacement ratio در لایه ها و نقاط مخزن و تعیین لایه ها و و زون هایی که سبب میان شکنی گاز در چاههای تولیدی شده اند از دیگر اهداف امضای این قرارداد پژوهشی به شمار می آید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا