فرهنگ حفظ محیط زیست در کشور فقیر است

روز پنج شنبه مراسم کاشت درخت در باغ هنر پردیسان با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جمعی از هنرمندان برجسته کشور و تعدادی از کودکان کار در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.
در ابتدای این مراسم مهدی توحیدپور ضمن خوشامدگویی به حاضران در مراسم اظهار کرد: محیط زیست نیاز به حفاظت و زندگی دارد؛ زیرا زندگی محیط زیست ضامن بقای حیات انسان است، اگر محیط زیست نباشد ما هم نیستیم، پس بیاییم به زمین احترام بگذاریم.
وی افزود: جشنواره فیلم سبز، پس از 10 سال توقف از سال گذشته آغاز شد و امسال پنجمین دوره آن در اردیبهشت ماه برگزار می شود.
همچنین علی معلم به عنوان نماینده منتخب هنرمندان با اشاره به آفتی که گریبانگیر جامعه شده است گفت: کسی حاضر نیست مسئولیت های شهروندی خود را به درستی ایفا کند.
رویا تیموریان دیگر هنرمند حاضر در مراسم نیز در سخنانی کوتاه، بر حفظ محیط زیست تاکید کرد و گفت: تهران شهری بی هویت شده است، شهرداری برای ایجاد فضای سبز تلاش می کند اما کافی نیست.
همچنین لوریس چاکناواریان استاد موسیقی گفت: هر انسانی باید یک ستاره در آسمان و یک درخت روی زمین داشته باشد و با این سخن کوتاه بر حفظ محیط زیست و کاشت درخت تاکید کرد.
مجید مظفری نیز اظهار کرد: چه فایده ای دارد که ما فیلم های محیط زیستی بسازیم در حالی که صنایع و جهاد کشاورزی بخش زیادی از پایتخت را اشغال کرده اند.
وی با اجرای طنزی مبنی بر اینکه تلفن همراهش زنگ خورده و احمدی نژاد است گفت: جوابش را نمی دهم !!! … . و از تریبون دور شد. 
به گزارش ایرنا، در مراسم کاشت درخت در باغ هنر پردیسان بیش از 400 اصله درخت توسط کودکان کار و معتادانی که ترک کرده بودند واکنون جزو انجمن مسافران پاک بودند درخت در محوطه پارک پردیسان کاشته شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا