افزایش تعامل بین خودرو و راننده با طراحی 4 بعدی

دقیقا یک قرن از متولد شدن یکی از بزرگترین شرکت های خودرو سازی در جهان میگذرد و این شرکت که عنوان Bayerische motorren werke    با نام اختصاری BMW  یدک میکشد ، جشن صد سالگی خود را در مونیخ برگزار کرد .

هوشمند بودن این خودرو و مجهز بودن آن به هوش مصنوعی و پیش بینی در رانندگی و خطرات احتمالی از مزایای دیجیتالی شدن این خودرو عنوان شده و در عین حال استفاده فیبر کربن در بدنه خودرو به عنوان جایگزین فولاد حکایت از تغییرات بنیادین در ساخت خودرو های نسل آینده خواهد داشت .

در این جشن شرکت بی ام دبلیو ، آخرین محصول مفهومی خود را که شباهت هایی با محصول F 015  در کمپانی رقیب یعنی مرسدس بنز داشت را به علاقمندان معرفی کرد . این طرح مفهومی  قابلیت رانندگی خودکار و رساندن میزان گازهای گلخانه ای را به صفر دارا است . گفتنی است بخش هایی از این خودرو به وسیله پرینترهای سه بعدی ساخته شده است.

شرکت بی ام دبلیو در نمایش این خودرو، جزیئات تولید این خودرو را به هیچ وجه برای بازدید کننگان شرح نداده و تنها به گفتن قابلیت های این خودرو همانند  خود مختار بودن و رانندگی به شکل ساده تر و هوشمند با سیستم های خودکار ، ناوبری کاملا دیجیتالی ، مواد و ساختار جدید در بدنه و لوازم اتومبیل و در نهایت با احساس بودن این طرح مفهومی اکتفا کرد .

در همین راستا طراحان این شرکت اظهار داشتند که رانندگی خودکار و بدون دخالت راننده بسیار زودتر از آن چه فکر می کنیم محقق می شود . هوشمند بودن این خودرو و مجهز بودن آن به هوش مصنوعی و پیش بینی در رانندگی و خطرات احتمالی از مزایای دیجیتالی شدن این خودرو عنوان شده و در عین حال استفاده فیبر کربن در بدنه خودرو به عنوان جایگزین فولاد حکایت از تغییرات بنیادین در ساخت خودرو های نسل آینده خواهد داشت . یکی از شاخصه های بسیار شگفت انگیز در این خودرو ها استفاده از اجزایی است که به صورت 4D طراحی شده است و دارای تعاملی نزدیک با خواست و میل راننده بوده و به اقتضای شرایط تغییر می کند . به طور مثال می توان از شکل ظاهری خودرو و تغییر ظاهر در جهت بیشتر شدن خاصیت آیرو دینامیک ماشین یاد کرد .

در پایان شرکت BMW  عنوان کرد که در تلاش است که لذتی روز افزون را برای مصرف کنندگان خودرو پدید آورد و سرعت بیشتری به روند تغییراتی بنیادین در صنعت خودرو ببخشد .

لازم به ذکر است که در تاریخ 5 می سال جاری درنمایشگاه خودرو  شهر پکن  و پس از آن16  ژوئن  در لندن این شرکت روند  پیشرفت جدید ترین محصول خود را که در بالا به آن اشاره شد به اطلاع عموم خواهد رساند .

منبع :DISCOVERY

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا