بهبود سریع زخم با پروتئین و ویتامین های A و C

همواره پزشکان و متخصصین تغذیه مصرف ویتامین ها را در تمامی مراحل زندگی با رعایت تعادل در مصرف ، توصیه کرده اند .

پروتئین ها در بهبود کامل زخم ها و جراحات بدن نقش  اصلی را بر عهده دارند و ویتامین A رشد مجدد پوست را تسریع کرده  و در نهایت این ویتامین C است که باعث افزایش عملکرد سیستم ایمنی می شود.

تحقیقات جدید در این حوزه که در کشور ایتالیا صورت گرفته نشانگر این موضوع است که مصرف ویتامین های  A وC  در کنار پروتئین ها به ترمیم زخم ها در زمان کمتر کمک شایانی می کنند . بر اساس نتایج به دست آمده از این پژوهش ، پروتئین ها در بهبود کامل زخم ها و جراحات بدن نقش  اصلی را بر عهده دارند و ویتامین A رشد مجدد پوست را تسریع کرده  و در نهایت این ویتامین C است که باعث افزایش عملکرد سیستم ایمنی می شود .

دکتر جیووانی اسپاگا گنینی از بخش پزشکی دانشگاه مولیز در توضیح فرایند ترمیم زخم های بدن و نقش مواد غذائی در تسریع آن گفت : عصاره پروتئین موجود در آب آناناس می تواند به کاهش تورم و سوزش و درد هایی از این دست کمک فراوانی کند .

وی همچنین اظهار داشت که مصرف گیاهانی همانند آلوئه ورا  در درمان زخم ها بسیار مفید بوده و سایر مواد غذایی همچون کاکائو ، چای ، روغن زیتون و رنگدانه های زرد پودر کاری خاصیتی مشابه دارند .

لازم به توضیح است که این شرح کامل این پژوهش ها و نتایج به دست آمده از آن در آخرین کنفرانس سراسری پزشکی ایتالیا که هم اکنون در حال برگزاری است ارائه شده و دانشمندان در این پژوهش ها به بررسی و مطالعه در خصوص درمان زخم ها و ترمیم آسیب های بدن می پردازد .

 

منبع : Ansa

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا