برج فناوری در دانشگاه تربیت مدرس افتتاح می شود

بهزاد سلطانی گفت: ساختمان و مجتمع فناوری، مهم ترین خدمتی نیست که صندوق نواوری و شکوفایی ارائه می کند و نباید هم اصلی شود. اگر یک شرکت دانش بنیان دو طرح موفق داشته باشد و دفتر کاری از ما بخواهند می توانیم این شرکت ها را گرد هم بیاوریم و در یک مجتمع فناوری تجمیع کنیم.

وی افزود: هم اکنون در تهران، ساختمان دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تربیت مدرس و ساختمانی نزدیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر را برای برج های فناوری در نظر داریم.

سلطانی عنوان کرد: ممکن است که دانشجویان رشته پزشکی هم در یک ساختمان یا برج فناوری جمع شوند و این تجمیع بستگی به میزان شرکت های دانش بنیان دارد.

وی در خصوص برج فناوری شریف اظهار داشت: در حال حاضر ساختمان دانشگاه شریف خریداری شده و شرکت هایی که برای تجمیع در این شرکت ها تقاضا داده اند مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

رئیس صندوق نواوری و شکوفایی تاکید کرد: تعدادی از این شرکت ها که درخواست کتبی داده اند در مرحله ای هستند که باید ۳۰ درصد مبلغ دفترکار را واریز کنند تا بتوانند از تسهیلات خرید دفاتر تهیه شده استفاده کنند.

وی افزود: مجتمع فناوری در دانشکاه تربیت مدرس با اینکه دیرتر از مجتمع های دیگر آغاز به کار کرد ولی بیشتر از مجتمع های دیگر پیش رفته است؛ تعداد زیادی از صاحبان شرکت های دانش بنیان ۳۰ درصد سهم خود را واریز کرده اند و قرار است عصر امروز افتتاح شود.

 سلطانی با اشاره به نحوه پرداختی شرکت های دانش بنیان به صندوق نواوری و شکوفایی برای مستقر شدن در برج های فناوری گفت: این شرکت ها،۳۰ درصد مبلغ کل دفترکاری را به حساب صندوق واریز می کنند و ۷۰ درصد باقیمانده را به صورت قسطی و وام ۱۴درصد می­ پردازند.

وی ادامه داد: همچنین این شرکت ها بعد از مستقر شدن در ساختمان های فناوری، اجاره ای پرداخت می کنند که این مبلغ، همان اقساط صندوق نوآوری و شکوفایی به شمار می رود و اینها بعد از ۳ الی ۴ سال، بعد از پرداخت اجاره، مالک شرکت های دانش بنیان مستقر در برج های فناوری خواهند شد.

وی در خصوص مجتمع فناوری دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: مرکز رشد و شرکتهای این دانشگاه در آن گرد هم آمده اند و در حال تکمیل هستند. احتمالاً در مجتمع فناوری دانشگاه امیرکبیر شرکت هایی از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه تهران هم حضور داشته باشند.

به گفته رئیس صندوق نواوری و شکوفایی، شرط حضور در مجتمع های فناوری خصوصی بودن شرکتهای دانش بنیان است. ما نمی توانیم به شرکتهای دولتی در این زمینه کمک کنیم. همچنین  شرکت ها باید برای حضور در مجتمع فناوری از سوی دانشگاه معرفی شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا