سن بیماران کلیوی در ایران کاهش یافته است

داریوش آرمان اظهار کرد: متاسفانه بررسی ها نشان می دهد باتوجه به شیوع دیابت، فشار خون، تغییر رژیم غذایی، کم تحرکی عمومی شاهد کاهش سن ابتلا به بیماری های حاد کلیوی درکشور هستیم.

وی افزود: بی تردید باتوجه به شعار امسال روز جهانی کلیه «بیماری های کلیوی در کودکان؛ اقدام فوری برای پیشگیری» نقش آموزش های عمومی در نوجوانان و جوانان و خانواده هایشان بسیار حائز اهمیت است.

نقش کلیدی رسانه ها، والدین و مربیان بهداشت مدارس

به گفته دبیر سابق هیئت مدیره انجمن بیماران کلیوی ایران، سن ابتلا به بیماری های کلیوی در ایران در حالی رو به کاهش محسوس است که این روند در برخی کشورهای پیشرفته دنیا معکوس است. یعنی آنها سن ابتلا به بیماری های کلیوی را افزایش داده اند که بدون شک رسانه های گروهی و شبکه های اجتماعی و اطلاع رسانی در این باره نقش بسزایی داشته اند. به همین خاطر از رسانه های داخلی به خصوص صدا و سیما انتظار داریم دراین باره بیش از پیش نقش آفرینی کند.

آرمان تصریح کرد: باتوجه به فرارسیدن روزجهانی کلیه، این انجمن با همکاری انجمن های نفرولوژی، اورولوژی، اهدای عضو ایرانیان، وزارت بهداشت و درمان، شرکت سانوفی و جمعی از متخصصین مربوطه آیین روز جهانی کلیه را برگزار خواهد کرد.

به گزارش مهر، وی گفت: این مراسم از ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح دوشنبه ۱۷ اسفند درسالن اجتماعات این انجمن واقع درخیابان ولیعصر بالاترازچهاراه طالقانی کوچه شهید فرهنگ حسینی برگزارخواهد شد.

به گفته آرمان، باتوجه به اینکه درسال میلادی جاری شعار «بیماری های کلیوی در کودکان؛ اقدام فوری برای پیشگیری» انتخاب شده است بیشترین تمرکز انجمن بیماران کلیوی در سراسر کشور بر این نکته کلیدی است. ضمن اینکه از رسانه های گروهی نیز انتظار می رود در این راستا اطلاع رسانی گسترده را در دستور کار قرار دهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا