رفع مشکلات آزمایشگاه های تشخیصی از هدررفت هزینه ها جلوگیری می کند

دکتر محسن باروتی در حاشیه برگزاری سمینار یک روزه اقتصاد آزمایشگاه اظهار کرد: با توجه به این که آزمایشگاه و بخش های پاراکلینیکی عناصر مهمی در تشخیص بیماری ها هستند و مهمترین رکن در نظام سلامت، تشخیص است، اگر تشخیص لطمه ببیند هزینه های زیادی بر حوزه درمان و سلامت کشور وارد می شود.

وی با بیان این که اگر به حوزه آزمایشگاه به عنوان بخشی از اقتصاد سلامت نگاه نشود، این امر منجر به صرف هزینه های بسیار زیاد می شود، افزود: در صورتی که تعرفه گذاری خدمات آزمایشگاهی درست انجام نشود، هزینه های مستقیم مانند هزینه دارو و هزینه های تجهیزات پزشکی در طرح تحول سلامت به هدر می رود.
باروتی اظهار کرد: مهمترین اصل در ارزش نسبی خدمات این است که با روش های علمی موجود، ارزش گذاری خدمات به طور صحیح استخراج شود.
استادیار دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشنهاد می کنیم قیمت تمام شده خدمات پزشکی از جمله خدمات آزمایشگاهی را به صورت علمی استخراج و سپس تعرفه واقعی را اعلام کند.
وی افزود: اگر تعرفه گذاری به صورت واقعی انجام شود، مشکلات تشخیصی نیز برطرف می شود و این امر خروجی صحیح سیکل درمان را در پی خواهد داشت اما در غیر این صورت احتمال دارد با مسایلی مانند تقلب، کاهش کیفیت و حتی نتایج اشتباه در آزمایش های مختلف روبرو شویم.
سمینار یک روزه اقتصاد آزمایشگاه، هزینه تمام شده و تعرفه آزمایش ها، سیزدهم اسفندماه جاری برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا