تأثیر استفاده از صفحات نمایش دیجیتال بر میزان فروش

محققان دانشکده اقتصاد استکهلم مطالعه‌ای را تحت عنوان " آیا صفحات نمایش دیجیتال، میزان فروش را افزایش می‌دهند؟" انجام دادند.

تعدادی صفحه نمایش دیجیتال در چهار گروه از فروشگاه‌های سوئد شامل: هایپرمارکت‌ها، مراکز خرید بزرگ (supercenter)، سوپرمارکت‌های بزرگ و فروشگاه‌های کوچک نصب شدند.

پیام‌های مختلفی (مرتبط و غیرمرتبط با قیمت اجناس) در بازه‌های زمانی مختلف بر روی این صفحات دیجیتال به نمایش درآمده و تأثیر این پیام‌ها بر میزان فروش مورد ارزیابی قرار گرفتند.  

نتایج بدست آمده نشان می‌دهد، صفحات نمایش دیجیتال در هایپرمارکتها – با پیامهای مرتبط با قیمت – به افزایش میزان فروش، مدت زمان صرف شده برای خرید و تعداد اجناس خریداری شده، کمک میکنند؛ این درحالیست که  این صفحات نمایش در مراکز خرید بزرگ و سوپرمارکت‌ها تأثیر حداقلی بر میزان فروش داشته و در فروشگاه‌های کوچک نیز منجر به کاهش فروش می‌شوند.

همچنین، پیام‌های غیرمرتبط با قیمت اجناس هیچ تأثیری بر میزان فروش در هایپرمارکت‌ها و مراکز خرید بزرگ نداشتند.

میزان فروش در هایپرمارکت‌ها به نصب صفحات نمایش دیجیتال در ابتدا 17 درصد بود که پس از گذشت پنج ماه به 3 درصد رسید. اگرچه افزایش 3 درصدی تاحدودی کم به نظر می‌رسد، اما این میزان افزایش در حجم بالای فروش، برای ادامه سودآوری خرده‌فروشان حیاتی است.

محققان تأکید می‌کنند که اثربخشی استفاده از صفحات نمایش دیجیتال برای همه خردهفروشان یکسان نیست و تأثیر مثبت آن بر میزان فروش تنها در مراکز خرید بسیار بزرگ مانند هایپرمارکتها دیده میشود. برعکس، در فروشگاه‌های کوچک که عموم مراجعه‌کنندگان با لیست‌های خرید محدود به فروشگاه مراجعه می‌کنند، سرمایه‌گذاری برای خرید این دستگاه‌ها بی‌فایده خواهد بود.

بی‌تأثیر بودن نمایش پیام‌های غیرمرتبط با قیمت بر میزان فروش، اهمیت توجه به اطلاعات مورد نیاز مشتری (قیمت) را اثبات می‌کند.

 

منبع: Phys.org

ترجمه: معصومه سوهانی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا