عنبیه ابزار جدید قفل گشایی تلفن های همراه هوشمند

اکثر تلفن های همراه موجود در بازار به رمز عبور یا الگوهای مختلفی جهت قفل گشایی مجهز هستند. در عین حال برخی نیز از فناوری تشخیص فرامین صوتی بهره برده و حتی در نمونه های محدودی از جمله آیفون S5 و S5 سامسونگ این فرآیند به واسطه فناوری تشخیص اثر انگشت صورت می گیرد.

اکنون شرکت فوجیتسو یک گام دیگر به جلو برداشته و مدعی ارایه فناوری جدیدی شده که از الگوی عنبیه چشم صاحب تلفن همراه برای قفل گشایی آن استفاده می شود.

این فناوری جدید در کنگره جهانی موبایل که در بارسلون اسپانیا برگزار می شود به دنیا معرفی می گردد.

محققان بر این عقیده هستند که استفاده از الگوی پیچیده عنبیه چشم افراد، شکل مؤثر و نوینی از تعیین هویت بیومتریکی به شمار می آید. از آنجاکه ساختار پیچیده عنبیه هر شخص با شخص دیگر (مانند اثر انگشت) متفاوت است این ایده جالب توجه می تواند به زودی به ایجاد تحولی بزرگ در دنیای تلفن های همراه و افزایش سطح ایمنی آنها منجر شود.

بررسی های پزشکی نشان می دهد پس از دو سالگی ساختار پیچیده عنبیه فرد دچار تغییرات بسیار ناچیزی می شود. از این رو می توان گفت این عضو از بدن در گذر زمان همواره بدون تغییر باقی می ماند و همین ویژگی جالب توجه است که آن را به ابزاری جدید و مطمئن در افزایش سطح ایمنی تلفن های همراه هوشمند تبدیل کرده است.

برخی کارشناسان با اشاره به احتمال وارد آمدن لطماتی به اثر انگشت یا از خاطر بردن رمز عبور یا الگوها، عنبیه چشم را ابزاری مطمئن برای قفل گشایی تلفن های همراه می دانند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا