تدوین سند اقتصاد زیستی در مراحل پایانی

امید فدایی منش در حاشیه آغاز به کار نخستین اجلاس ملی اقتصاد زیستی و زیست بازار ایران در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: نتایج این اجلاس در جهت ارائه راهکارها برای تدوین هر چه سریع تر این سند ارائه خواهد شد.
وی بیان کرد: اجلاس ملی اقتصاد زیستی و زیست بازار ایران جریان اقتصادی زیستی را در کشور به حرکت در می آورد تا به نقطه مورد انتظار برسد.
وی اظهار کرد: در سال 2000 این جریان در دنیا آغاز شده و ما متاسفانه هنوز وارد این جریان نشده ایم، این اجلاس با هدف مطرح شدن موضوع اقتصاد زیستی و آغاز این موضوع در کشور برگزار شده است.
فدایی منش بیان کرد: در این اجلاس بخش زیست بازار برای عرضه و خرید و فروش فناوری در نظر گرفته شده است تا صاحبان ایده در کنار صاحبان سرمایه قرار گیرند.
وی افزود: در نشست های در نظر گرفته شده در این اجلاس فناوری ها برای عرضه و تقاضا معرفی می شود تا زمینه برای سرمایه گذاری بر روی آنها فراهم شود، از این رو در هر یک از پنل های این اجلاس صاحبان ایده و سرمایه درخصوص صنعت زیستی و اقتصاد زیستی به بحث و بررسی می پردازند.
وی افزود: مدرسه زیستی از دیگر بخش های این اجلاس است، این بخش برای دانش آموزان طراحی شده است و هدف آن ایجاد فضا برای دانش آموزان علاقه مند به حوزه زیست فناوری تا ایده های خود را عرضه کنند، در این اجلاس نیز مجموعه سرمایه گذاری پاسارگاد از سه طرح دانش آموزی اعلام حمایت کرده است.
فدایی منش ادامه داد: همچنین در این اجلاس اتاق VIP برای مذاکره میان صاحبان سرمایه و ایده پیش بینی شده است، 20 تا 30 طرح دانشجویی، 150 طرح دانش آموزی و 30 طرح نزدیک به فناوری در این اجلاس عرضه شده است.
وی افزود: همچنین در بخش نمایشگاهی این اجلاس 15 شرکت دستاوردهای خود را عرضه کرده اند.
نخستین اجلاس ملی اقتصاد زیستی و زیست بازار ایران در پژوهشگاه مهندسی ملی ژنتیک و زیست فناوری امروز وفردا (27 و 28 بهمن ماه) درحال برگزاری است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا