پروژه حفاظت از زاگرس مرکزی به صورت ملی تداوم می یابد

فرهاد دبیری روز دوشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه مشترک برای حفاظت از توسعه پایدار کوهستان زاگرس افزود: برای این طرح یک برنامه 30 ساله تدوین شده است.
وی اظهار کرد: برنامه حفاظت از توسعه پایدار کوهستان زاگرس بعد از این تحت نظر استانداران چهار استان اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و جوامع محلی و با نظارت سازمان محیط زیست انجام خواهد شد.
همچنین رسول زرگر استان اصفهان گفت: یکی از اصلی ترین معضلات ما در این استان مشکلات زیست محیطی است. البته طرح های زیادی در زمینه زاینده رود، کاهش آلودگی هوا، کنترل کیفی آب رودخانه و گرد و غبار تهیه شده و در حال پیگیری هستیم.
وی گفت: ماه گذشته تفاهمنامه سه جانبه ای بین سازمان حفاظت محیط زیست، استانداری اصفهان و کنوانسیون رامسر با هدف احیای تالاب گاوخونی منعقد شد.
وی به برنامه حفاظت از زاگرس مرکزی اشاره کرد و گفت: 10 تا 15 درصد از وسعت زاگرس در استان اصفهان است اما همین میزان نیز برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است از این رو با تمام توان با اجرای این برنامه همکاری خواهیم کرد.
زرگر گفت: این برنامه باید دارای مشخصه هایی همچون علمی بودن، مشارکت ذینفعان و استفاده از تجربیات به ویژه از بعد بین المللی باشد که هر سه مشخصه را دارد.
همچنین خلیل رضائیان معاون استاندار فارس با اشاره به این که 200 هزار هکتار از زاگرس در استان فارس واقع شده است، برخی مشکلات محیط زیستی استان فارس را ذکر کرد و افزود: در این استان دریاچه های متعددی وجود دارد که بیشتر آنها در چند سال اخیر دچار خشکسالی شده اند و امیدواریم اجرای این برنامه به احیای دریاچه های فارس کمک کند.
به گزارش ایرنا،  وی گفت: مزیت استان فارس را صنعت نمی دانیم بلکه نظر ما بر روی گردشگری است که باید بخش قابل توجه از آن در حوزه طبیعی صورت گیرد. لذا خود را موظف به همکاری با این برنامه می دانیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا