میانسال ها غمگین ترین و مضطرب ترین افراد جامعه اند

 شبکه اینترنتی دویچه وله فارسی چهارشنبه شب در گزارشی به شرح زیر نوشت: این گزارش می افزاید؛ اما دوران پیری انگار دوران خوشی و آسودگی است و 70 تا 74ساله ها، آسوده ترین افرادند.
بزرگسال نشوید. بزرگسالی یک تله است. جمله ای که بر بسیاری از کارت پستال های تبریک تولد در کشورهای انگلیسی زبان نوشته شده است.
حالا نتیجه تحقیق مفصل و طولانی مدتی در انگلیس نشان می دهد که این جمله طنزآمیز، چندان هم بیراه نیست.
پژوهشگران مرکز آمار انگلیس با همکاری برخی محافل دانشگاهی این کشور زندگی و داده –
های 300 هزار بزرگسال را برای یک دوره ی زمانی سه ساله جمع آوری، بررسی و تحلیل کردند.
نتیجه این تحقیق می گوید بزرگسالان – زن و مرد− در گروه سنی 40 تا 59 سال، غمگین ترین و مضطرب ترین گروه سنی در جامعه اند و بیشترین نگرانی و کمترین میزان رضایت از زندگی را دارند.
میانسالی از قرار دورانی با بیشترین میزان استرس، نگرانی، مسوولیت و انتظارهای دیگران است.
بررسی داده ها نشان داد که در این سن، بیشتر این افراد معمولاً والدین بچه های کوچک یا نوجوان با دریایی از مسوولیت و مشکلات و دغدغه اند. 
همزمان والدین خودشان هم به پیری رسید ه اند و معمولاً درگیر بیماری و مشکلات ناشی از بالا رفتن سن شده اند و به بار مسوولیت فرزندان خود می افزایند.
گزارش می گوید؛ افراد بزرگسال تا قبل از 40 سالگی معمولاً زمان بیشتری را وقت تفریح و خوش گذرانی و توجه به علایق خود می کنند و در نتیجه میزان رضایت کلی شان از زندگی حتی اگر درآمد کمتری داشته باشند، بالاتر است.
دویچه وله فارسی توضیح داد: ریچل بوید، روانکاو و از مشاوران این تحقیق به گاردین گفته که معمولاً تجربه های سختی مثل طلاق و غم از دست دادن هم در این سنین40 تا 59 سالگی رخ می دهد و به کوله بار غم و اندوه و نارضایتی از زندگی می افزاید.
این روانکاو همچنین تأکید کرده که افراد، معمولاً با بیشترین فشار اقتصادی و مسوولیت مالی هم در این دوران مواجه اند و بسیاری از مردان و زنان با وام خانه، قسط ماشین، هراس از دست دادن شغل و بیکاری دست و پنجه نرم می کنند. 
جامعه از افراد انتظار دارد در میانسالی به موفقیت های شغلی و مالی برسند و همین، باز فشار را بر روان افراد چند برابر می کند.
85 درصد زنان و مردان در این گروه سنی گفته اند که نگرانی ها و دغدغه های مالی، استرس و دلهره آنها را بیشتر کرده و سلامت روانی شان را آسیب پذیرتر کرده است.
این بررسی نشان می دهد که زن ها در میانسالگی با اضطراب بیشتری نسبت به مردان همسن مواجه اند اما در مجموع، مردان این گروه سنی نارضایتی بیشتری از زندگی دارند و 
غمگین ترند.
برخلاف آنچه کلیشه ها می گویند، نتیجه این تحقیق نشان می دهد که افراد پیر بیشترین رضایت و خوشحالی را از زندگی دارند.
زنان و مردان در گروه سنی70 تا 74 سالگی بیشترین اعلام رضایت از زندگی و کمترین استرس و فشار روانی را گزارش کردند. 
این تحقیق نشان می دهد با این که افراد در این سن به مرگ نزدیک تر از همیشه اند، اما از قرار، نگرانی از مرگ چندان سایه ای بر زندگی نمی اندازد.
به گزارش ایرنا، این تحقیق، نتیجه غیرقابل انتظار دیگری هم به همراه داشت. بنا به تحلیل و بررسی این محققان، حتی آنها که بالای 90 سال سن دارند و اغلب با انواع بیماری ها و کم توانی های جسمی مواجهند، به مراتب خوشحال تر و راضی تر از میانسالان اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا