سفر به تراز های بالایی جو با بالون غول پیکر

برای دستیابی به لایه های بیرونی جو زمین (استراتوسفر) به منظور فرستادن گردشگران به فضا، یک شرکت خصوصی طرح ساخت بالون غول پیکر را بیان کرده است.

شاید این طرح در ابتدا بسیار احمقانه به نظر می رسید ولی این شرکت با اقدامات مفید، گامی بلند به سوی به واقعیت پیوستن این طرح برداشته است. این شرکت از آزمایش موفقیت آمیز پرواز بالون به ارتفاع 31090 متری از سطح زمین در جمعه گذشته خبر داد که از ارتفاع پرش چتربازان نیز بیشتر است.

این ارتفاع از جهت سفر برای بازدید جو زمین بسیار مهم است. در این ارتفاع، گردشگران نزدیک به لبه جو زمین هستند و قادر به دیدن انحنای کره زمین و همچنین سیاهی فضای بالا سرشان هستند. در این آزمایش به جای مسافر، تجهیزات و تکنولوژی هایی که توسط دو دانشگاه که بر روی این طرح کار می کنند را حمل کرد. دانشگاه ایالتی مونتانا سیستم های کامپیوتری این بالون را فراهم کرده است و دانشگاه فلوریدا تحقیقات در مورد گاز ازون را به عهده دارد.

تابر مک کالوم، مدیر دفتر خدمات فنی شرکت در این زمینه گفت: با موفقیت این آزمایش یک گام به فرستادن گردشگران به ارتفاع لبه فضا نزدیک تر شدیم و در برنامه بعدی تحقیق بر روی امنیت مسافران در دستور کار است. همچنین این شرکت بدنبال جذب همکار در امر فن آوری چتر نجات برای سفر های با سرنشین و بدون سرنشین است که با انجام این آزمایش فرصت جذب همکار را بدست آورده است.

شرکت سازنده اعلام کرده است که اولین بالون با مسافر به همراه یک اتاق مجلل در سال 2016 به پرواز در می آید. خلاصه کل سفر به این صورت است که بالون غول پیکر پرواز می کند و مسافران و کپسول مخصوص مسافران را بلند می کند، سپس با اوج گرفتن می توان صحنه های خارق العاده ای از زمین مشاهده کرد و در پایان به سطح زمین باز می گردد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا