رشد اقتصادی هشت درصدی بدون بکارگیری فناوری اطلاعات محقق نخواهد شد

ناصرعلی سعادت روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه چهارمین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات افزود: رشد هشت درصدی اقتصاد، اقدامی بزرگ و مهم است که با تحقق آن شاهد تحولات جدی اقتصادی خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه در کمتر از یک ماه برجام نهایی خواهد شد، اظهار کرد: با اجرای این موضوع بخش عمده ای از تحریم ها برداشته می شود و در نتیجه آن شاهد تغییرات اساسی در حوزه اقتصادی کشور خواهیم بود.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، از تدوین آیین نامه توسعه و گسترش کاربری فناوری اطلاعات خبر داد و گفت: این آیین نامه با همکاری این مجموعه و سازمان فناوری اطلاعات کشور تدوین و اخیرا ابلاغ شده است.
وی با یادآوری اینکه این آیین نامه اهمیت بکارگیری فناوری اطلاعات در سازمان ها و دستگاه های دولتی را نشان می دهد، افزود: در ماده 16 این آیین نامه نیز جایزه ای برای سازمان ها و دستگاه های دولتی که این فناوری را به درستی بکار گرفته اند، درنظرگرفته شده است.
سعادت، بر سنجش میزان استفاده از فناوری اطلاعات در دستگاه های دولتی و سازمان ها تاکید کرد و گفت: 10 درصد صرفه جویی های حاصل شده در نتیجه استفاده از این فناوری، به عنوان جایزه به کارکنانی که در این راه تلاش کرده اند، تعلق می گیرد.
وی بر لزوم برگزاری همایش های کاربردی تاکید کرد و ادامه داد: همایش ها باید کاربردی و نتایج مثبت اقتصادی برای شرکت ها داشته باشند بر این اساس، این همایش سعی می کند در همین مسیر گام بردارد.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با اشاره به اینکه همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات طی چهار سال برگزاری، موضوعات خاصی را دنبال می کند، گفت: این همایش درصدد است موضوعات را به صورت کارشناسانه بررسی و راهکار مناسب را برای برون رفت از مشکلات ارائه کند.
چهارمین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات با موضوع 'سنجش، پایش و کنترل راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات' از امروز دوشنبه (14 دی ماه) در سالن مرکز مطالعات و بهره وری منابع انسانی سازمان مدیریت صنعتی آغاز به کار کرد و تا فردا ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، این همایش در سه سال گذشته با موضوعات اصول و مبانی راهبری سازمانی فناوری اطلاعات، ارتقای ظرفیت کارفرمایی در تعریف و اجرای پروژه ها و خدمات فناوری اطلاعات و ممیزی فناوری اطلاعات برگزار شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا