افزایش شانس باروری در روش IVF با نوآوری محققان چینی

وجود جنین های دارای نواقص مختف ژنتیکی یکی از چالش های اصلی در افزایش شانس موفقیت ناباروری به روش IVF به شمار می آید که حالا و به لطف این نوآوری، ضریب موفقیت این روش در به دنیا آمدن نوزادان سالم افزایش می یابد.

در این روش که جزئیات فنی آن در نشریه آکادمی ملی علوم آمریکا منتشر شده به روشی ساده جداسازی جنین های دارای نقص ژنتیکی انجام شده تا در ادامه فرآیند بارورسازی و قرار دادن جنین سالم در رحم جایگزین صورت گیرد.

محققان علوم پزشکی در چین روشی را برای کنار گذاشتن جنین های دارای نقص ژنتیکی پیش از آغاز درمان ناباروری به روش IVF ابداع کرده اند.

محققان در گزارش خود از این دستاورد اعلام کرده اند که روش جدیدشان تحت کنترل بوده و شانس به دنیا آمدن نوزادان سالم را به میزان چشمگیری افزایش می دهد.

در تکنیک درمانی IVF که برای افزایش شانس باروری در زوجهای نابارور انجام می شود، متخصصان تخمکی را از رحم زن خارج و آن را با اسپرم در محیط آزمایشگاهی لقاح داده و بارور می سازند و در نهایت آن را در رحم مادر یا رحم جایگزین قرار می دهند اما در این روش همواره شانس تلف شدن جنین به واسطه وجود اختلالات ژنتیکی وجود دارد.

اما حالا به لطف نوآوری پزشکی محققان چینی، شانس استفاده از چنین جنین هایی کاهش یافته و همزمان احتمال باروری جنین های سالم افزایش می یابد.