فناوری اطلاعات و ارتباطات زمینه‌ساز ظهور نوآوری و رشد کشور است

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به فرصت‌های زیادی که در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در به کارگیری نیروی انسانی متخصص وجود دارد، گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات بستر مناسبی است تا دیگر حوزه‌های فناوری با بهره مندی از آن، زمینه ایجاد اشتغال و تولید ثروت را فراهم کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر سورنا ستاری در مراسم اختتامیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ با اشاره به اهمیت بالای فضای مجازی در جامعه کنونی، بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات را زمینه‌ساز ظهور نوآوری و رشد کشور دانست و افزود: فناوری اطلاعات و ارتباطات و فضای مجازی سن و سال و تحصیلات نمی‌شناسد و این فضا به یک فضای همگانی تبدیل شده است. فضای مجازی با توجه به نقشی که در زندگی ما ایفا می‌کند، به نوعی حقیقی شده است و با توجه به قابلیت‌های بالایی که دارد، وجود آن در زندگی ما بسیار حائز اهمیت بالایی شده است.

ستاری با بیان اینکه فضای مجازی می‌تواند بهترین بازار را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته باشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشترین فارغ‌التحصیلان در حوزه IT و ICT هستند که این حوزه توانسته علاوه بر مزیت‌های فراوان، کاهش هزینه را که از مهمترین موارد در زندگی اقتصادی مردم کشور است، به دنبال داشته باشد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در پایان با اشاره به اهمیت بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان گفت: در حال حاضر امکانات زیادی در این بستر وجود دارد، نخبگان حاضر در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌توانند با توجه به این امکانات بهترین فرصت‌ها را برای آینده خود و کشور خود فراهم کنند.

بر اساس این گزارش، معاون علمی و فناوری رییس جمهور همچنین ضمن بازدید از شرکت‌ها و فناوران حاضر در نمایشگاه الکامپ، از غرفه استارت آپ‌ها دیدن کرد.

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ از 23 تا 26 آذر ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا