منطقی: رشد صنایع هوایی کشور با سرعت زیاد ادامه دارد

منوچهر منطقی روز شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: حدود سه سال پیش طی قراردادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طراحی هواپیمای شش نفره را با توجه به موفقیت های مرکز طراحی و ساخت هواپیمای سبک فجر در طراحی، ساخت و تجاری سازی هواپیمای چهارنفره، به این مرکز واگذار کرد.
منطقی ادامه داد: در این مدت طراحی هواپیمای شش نفره انجام و نمونه سازی آن شروع شد و اواخر امسال تست های پروازی این هواپیمای ساخت داخل انجام خواهد شد. 
وی با اشاره به دو موتوره بودن هواپیمای یاد شده، بیان کرد: طراحی و ساخت هواپیماهای دو، چهار و شش نفره اکنون در کشور بومی سازی شده است.
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی اظهارکرد: خوشبختانه در حال حاضر هواپیمای چهار نفره ساخت داخل تجاری سازی شده و مجوزهای لازم را از سازمان هواپیمایی کشور اخذ کرده و هواپیمایی است که می تواند در بازارهای داخلی وخارجی عرضه شود.
منطقی گفت: رشد صنایع هوایی کشور در سه دهه اخیر بسیار خوب بوده و سرعت زیادی دارد. به کمک توانمندی متخصصان داخلی، صنعت ساخت هواپیماهای بومی سازی شده است و ما باید از توانمندی متخصصان در این حوزه برای رساندن کشور به نقطه قابل قبول این صنعت استفاده کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا