8 بیمارستان پایتخت تصفیه خانه فاضلاب ندارند

محمدحسین بازگیر روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه هفت هزار مرکز درمانی در شهر تهران فعال است افزود: از این تعداد 160 مورد آن بیمارستان های بزرگ است که باید پسماندهای خود را کامل مدیریت کنند. 
وی با بیان اینکه پیش بینی می شود میزان پسماندهای مراکز درمانی شهر تهران بیش از 90 تن باشد تصریح کرد: برخی پسماندهای پزشکی بدون مدیریت و پیش از بی خطرسازی همراه با زباله های شبه خانگی دفن می شود. 
بازگیر با بیان اینکه پساب ها و پسماند های مراکز درمانی، سلامت انسان ها و محیط زیست را تهدید می کند گفت: ما مکلف ایم براساس تکالیف قانونی خود با مراکز درمانی متخلف که پساب ها و پسماندهای خود را به درستی مدیریت نمی کنند برخورد کنیم. 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران افزود: تعداد زیادی از مراکز درمانی نسبت به مدیریت پسماندهای خود اهتمام جدی دارند و اقدام مطلوبی را در این راستا انجام می دهند ولی حدود هشت واحد بیمارستانی فاقد تصفیه خانه فاضلاب هستند یا عملکرد مطلوبی را در این زمینه انجام نمی دهند. 
بازگیر خاطرنشان کرد: هم اکنون 30 درصد از مراکز درمانی تهران مورد پایش قرار گرفته که نقص هایی در عملکرد برخی از آنها وجود دارد و به آنها تذکر و اخطار های قانونی داده شده و پیگیری های لازم در جهت رفع مشکلات زیست محیطی آنها در دستور کار این اداره قرار گرفته است. 
وی نقص در دستگاه های امحاء پسماند مراکز درمانی، نبود دستگاه های بی خطر ساز، تفکیک نکردن مناسب، وجود اتاق های نامناسب نگهداری موقت و ناهمخوانی دستگاه های بی خطرساز با میزان تولید پسماند را از مشکلات مراکز درمانی در مدیریت پسماندهای پزشکی برشمرد. 
بازگیر گفت: اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران بعد از ابلاغ اخطاریه و مهلت یک تا دو ماهه به مراکز درمانی برای رفع مشکلات موجود، در صورتی که این واحدها نسبت به رفع مشکلات زیست محیطی خود اقدام نکند از طریق مراجع قاونی با آنها برخورد خواهد کرد. 
وی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در راستای مدیریت پسماندهای پزشکی در حال تحقق است افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با شهرداری تهران در حال انعقاد قراردادی همه جانبه برای ساماندهی پسماندهای مراکز درمانی و بیمارستانی است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا