شبیه سازی رایانه ای تصادفات با کمک گرفتن از آدمکهای مجازی

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، در هر 25 ثانیه یک نفر در دنیا به دلیل تصادف رانندگی جان خود را از دست می دهد. از مدتها پیش و همزمان با توسعه همه جانبه صنایع خودروسازی، پیشرفتهای چشمگیری نیز در مقوله شبیه سازی تصادفات و مقاوم سازی خودروها صورت گرفته است.

با گذشت زمان آدمکهای ویژه ای که در شبیه سازی تصادفات رانندگی به کار گرفته می شوند نیز متحول شده به طوریکه تازه ترین نسل آنها به شتاب سنج، حسگرهای نیرو و سایر ابزارهای مختلف برای بررسی فشارهای محیطی در حین بروز تصادفات مجهز هستند.

نسل جدید آدمکهای ویژه به کارگیری در شبیه سازی تصادفات این بار نه در دنیای واقعی بلکه در دل ابر رایانه ها به شرکتهای خودروساز در سراسر جهان کمک می کند تا نرخ مرگ و میر ناشی از تصادفات را کاهش دهند.

اکنون محققان دانشگاه ویک فارست در کارولینای شمالی آمریکا ضمن اشاره به این واقعیت که این دسته از آدمکها به اوج تکامل خود رسیده اند از نسخه جدید آنها در دنیای مجازی رونمایی کرده اند.

آنها طی 5 سال گذشته هزاران تصادف و برخورد شدید خودرویی را در دنیای مجازی شبیه سازی کرده اند. آنها در این شبیه سازی ها از داده های مربوط به تصادفات و برخوردهای شدید در دنیای واقعی بهره گرفته اند. این اطلاعات در ادامه وارد ابررایانه ای می شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.

محققان با شبیه سازی تصادفات در دنیای مجازی، فاکتورهای مختلفی نظیر ساختارهای مربوط به ایمنی خودرو را مورد ارزیابی قرار داده و به دنبال راه حل های مؤثری جهت کاستن از شدت جراحات ناشی از تصادفات می گردند.

محققانی که این پروژه را دنبال می کنند امیدوارند که با استفاده از این آدمکهای مجازی مطالعات دقیق را انجام دهند که نتیجه آنها کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی خواهد بود.

 

مترجم: مهدی پیرگزی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا