کرمانشاه نهمین استان از نظر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان است

مهندس منصور شهبازیان در حاشیه برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری در گفت‌وگو با ایسنا ، اظهار کرد: هفته پژوهش فرصت مغتنمی است که مردم با دستاوردهای پژوهشی دانشجویان، استادان، مخترعان، مبتکرین و پژوهشگران آشنا شوند.

وی ادامه داد: امروز یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های کشور توجه ویژه به مباحث علمی و پژوهشی است و در این راستا شکل‌گیری و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

شهبازیان تصریح کرد: در حال حاضر استان کرمانشاه به عنوان دبیرخانه کمیته ارزیابی اولیه ثبت شرکتهای دانش‌بنیان استان‌های کرمانشاه، ایلام و لرستان انتخاب شده که کار ارزیابی اولیه شرکتهای دانش‌بنیان این استان‌ها را بر عهده دارد.

دبیر کمیته تشخیص صلاحیت شرکتهای دانش‌بنیان استان‌های کرمانشاه، ایلام و لرستان گفت: در حال حاضر 49 شرکت دانش‌بنیان از استان کرمانشاه توانسته‌اند مجوز نهایی شرکتهای دانش‌بنیان را کسب کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین فهرست منتشر شده از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استان کرمانشاه رتبه نهم کشور از نظر تعداد شرکتهای دانش‌بنیان به ثبت رسیده را دارد.

شهبازیان تصریح کرد: اعطای مجوز به شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا یک ساله است و بعد از گذشت یک‌ سال شرکت مورد نظر مجددا بررسی شده و اگر صلاحیت آن تائید شود، تمدید مجوز خواهد شد، اما اگر صلاحیت آن در سال بعد تائید نشود، مجوز آنها باطل می‌شود.

وی با اشاره به حوزه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان ثبت شده استان کرمانشاه گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان ثبت شده استان کرمانشاه مربوط به اغلب حوزه‌ها هستند، اما در این بین حوزه فناوری و کشاوری، حوزه IT و ICT و حوزه فناوری‌های زیستی دارای بیشترین شرکت‌های دانش‌بنیان ثبت شده هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا