تونل های بی استفاده شهری راه حل جدید مشکل ترافیک

ازدحام جمعیت و شلوغی خیابان های شهر لندن، خطر تصادف های شدید را برای استفاده کنندگان از دوچرخه به همراه دارد . طرح ایجاد خطوط مخصوص دوچرخه و پیاده روی در زیر زمین در جهت کاهش بار ترافیک خیابان ها در شهر لندن، رفاه بیشتر و امنیت بالاتر اشخاص دوچرخه سوار و پیاده رو ارائه شده است. جنسلر، مهندس معمار طرح می گوید:وقتی بر روی پروژه مطالعات شهری کار می کردیم، متوجه تونل های قدیمی و بی استفاده در زیر خیابان های شهر شدیم و نتیجه آن شد که احیا کردن این تونل ها می تواند راه حل مناسبی برای حل ترافیک شهر باشد.

این فضا های خالی در شهر در کنار حل مشکل شلوغی خیابان های لندن ، می تواند به عنوان مکانی برای نمایشگاه، هنر های گرافیکی، فروشگاه و مراسم دیگر قلمداد شود. همچنین قرار است برق مصرفی در این طرح از خود عابران تامین شود به این صورت که با قدم گذاشتن بر روی کف پوش های تونل، برق تولید شده و مورد استفاده قرار گیرد. این کف پوش ها قادر به تولید 5 تا 7 ژول انرژی به ازای هر گامی که بر روی آنها قرار می گیرد، هستند.

این طرح اخیرا برنده جایزه بهترین طرح شهری در لندن شده است. طراح در گام بعدی به دنبال گسترش مطالعات و فاز آزمایشگاهی این طرح است . حل مشکلات احتمالی طرح نیز از دیگر اهداف طراح است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا