ایران به لطف تحریم های غرب توسعه یافته ترین کشور جهان اسلام است

'ویدم وچزروف' در سفری به ایران، در مصاحبه با پایگاه خبری پراودای روسیه با اشاره به اینکه ایرانی ها همه پیشرفت ها را به تنهایی به دست آورده اند، افزود: این کشور به لطف تحریم‏های غرب اکنون توسعه یافته ترین کشور جهان اسلام است.

وی در پاسخ به همکاری روسیه و ایران در زمینه صنایع 'های تک' گفت: این حوزه، همان حوزه ای است که تهران و مسکو می توانند در زمینه آن با هم همکاری کنند. 
رییس شرکت روس نانو افزود: ایران کشور جذابی است چرا که دارای فناوری توسعه یافته است؛ در کشورهای دیگر جهان نیز صنایع پیشرفته دیده می شود اما این پیشرفت ها را با کمک دیگران به دست آورده اند اما ایران همه توانایی ها را خودش به تنهایی کسب کرده است.
وچزروف بیان کرد: در بسیاری از حوزه ها ایران بازیگر اصلی است، در صنایع پتروشیمی ایران فناوری پیشرفته ای دارد و این تنها فناوری مستقل صنایع پتروشیمی در جهان است.
وی با تاکید بر اینکه روسیه در زمان تحریم ایران فرصت بی نظیری در اختیار داشت اما اکنون رقبای آمریکایی و اروپایی نیز هستند، افزود: ما در روسیه افراد کمی داریم که مختصات و ساختار ایران را بشناسند و اینکه بدانند چگونه می توانند با افراد در داخل ایران ارتباط برقرار کنند، ما باید این شرایط را فراهم کنیم. 
وچزروف چندی پیش در راس یک هیات از شرکت روس نانو به ایران سفر و ضمن بازدید از هشتمین نمایشگاه فناوری نانو در تهران با مقامات ایرانی در این حوزه دیدار و گفتگو کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا