محتوای اولیه برای موزه فناوری تهیه می‌شود

به گزارش مهر، هادی سیادتی درباره فعالیت ها برای راه اندازی موزه فناوری اظهار کرد: این ستاد در بحث گردآوری اطلاعات و تهیه محتوای اولیه برای موزه فناوری معاونت علمی مشغول به کار است که در این زمینه ستادهای توسعه فناوری نانو، توسعه زیست فناوری، توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی و ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی نیز همکاری می کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز برای تاریخچه علم و فناوری به صورت کلی در کشور در حال تهیه یک محتوا هستیم که در آینده تبدیل به محتوای قابل پخش روی دستگاه های ارائه موزه خواهد شد. بعد از تایید این محتوا، تجهیز موزه با نظر معاون محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام می شود و حمایت های لازم صورت می گیرد.

قائم مقام دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی هدف از این امر را ارتقا بخشیدن به جایگاه کشور در علم و فناوری دنیا دانست و بیان کرد: درصدد هستیم تا تاریخچه خود را با دنیا مقایسه کنیم و به ارزیابی جایگاه فعلی خود بپردازیم تا بر اساس این موارد بتوانیم پیش بینی هایی را نیز برای آینده داشته باشیم.

سیادتی ادامه داد: محوطه این موزه حدود 300 متر است که از رویکرد نوینی شامل بهره داری از فناوری در آن استفاده شده است. قابل ذکر است اعتبارات این فعالیت تنها از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تامین می شود.

وی با اشاره به این مطلب که در این پروسه مقایسه دوران تاریخی به ویژه 100 سال اخیر نیز صورت می گیرد گفت: در این موزه از یک سو موارد مربوط به گذشته و حال و امور تاریخی دنبال می شود و از سوی دیگر بحث آینده نگری مطرح است که بیانگر اینست که در آینده چه اتفاقاتی ممکن است رخ دهد. 

قائم مقام دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی در بیان برنامه های پیشنهادی ستاد بیان کرد: دستگاه های شبیه ساز، پخش تصاویر هولوگرافیک سیستم کنترل شده صدا از مواردی هستند که در موزه فناوری به کار گرفته می شود.

سیادتی جامعه مخاطب این موزه را متخصصین، مدیران و صاحب منصبان دانست و گفت: ابتدا تصمیم بر ساخت محتوا است که هم اکنون ساخت 4 مورد در نظر گرفته شده است و در صورت موفقیت و رسیدن به یک جمعبندی مطلوب شروع به خرید دستگاه های لازم خواهیم کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا