عزم روس‌ها برای تسخیر این کره در منظومه شمسی

بر اساس آخرین گزارش‌ها، آژانس فضایی روسیه در نظر دارد یک سفینه فضایی منحصر بفرد به کره ماه بفرستد و به همراه آن فضانورد به کره ماه ارسال کند.

گفتنی است، مقامات روسی اعلام کرده‌اند سفینه فضایی باید به طرزی منحصر بفرد برای سفر به کره ماه طراحی شده باشد.

عزم روس‌ها برای تسخیر این کره در منظومه شمسی   تصاویر

بررسی‌ها نشان می‌دهند، پرواز نهایی این فضاپیما در سال 2029 انجام خواهد شد اما نخستین پرواز آزمایشی در سال 2021 انجام می‌گیرد.

کارشناسان هدف از ساخت این سفینه فضایی را رقابت دیرینه روسی‌ها با ایالات متحده در زمینه عرصه فضایی می‌دانند.

کارشناسان روسی اعلام کرده‌اند این سفینه فضایی مانند یک وسیله نقلیه به حمل و نقل فضا‌نوردان بین ماه و زمین خواهد پرداخت.

سازمان فضایی ناسا نیز از سوی دیگر در تلاش برای ارسال فضانورد به سیاره مریخ است.

در گام اول محققان امیدوار هستند ابتدا فضانوردان را به یک سفر فضایی به یکی از سیارک‌های منظومه شمسی بفرستند و در مراحل بعدی‌ آنها را به سیاره مریخ ارسال کنند.

عزم روس‌ها برای تسخیر این کره در منظومه شمسی   تصاویر

کارشناسان ناسا احتمال وجود آب را یک معیار اساسی برای بقای فضانوردان ارسالی به سیاره مریخ اعلام کرده‌اند.

پژوهشگران امیدوار هستند طی چند دهه آینده بشر بتواند در سیاراتی به جز زمین به زندگی ادامه دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ،در حال حاضر شرکت‌هایی چون Spacex ، بوئینگ،‌ آمازون و ویرجینیا گالاکتیک در طرح‌هایی مشابه در نظر دارند فضانورد حتی به صورت توریستی به فضا ارسال کنند و در حال ساخت سفینه‌های فضایی پیشرفته هستند.  قرار است ابتدا در سال 2033 یک ماموریت به یکی از قمرهای سیاره مریخ به نام فوبوس صورت گیرد که ماموریتی بدون سرنشین خواهد بود و سپس در سال 2039 سفینه سرنشین دار به سیاره مریخ ارسال شود.

عزم روس‌ها برای تسخیر این کره در منظومه شمسی   تصاویر

در حال حاضر جزئیاتی از فناوری‌ها و حتی شکل اصلی فضا‌پیمای روسی که فضانوردان را به کره ماه انتقال خواهد داد منتشر نشده است‌.