سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری در حوزه فناوری‌نانو در حومه نیویورک

شرکت AMS به‌عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان حسگر و IC قصد دارد تا با سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری، 1000 فرصت شغلی جدید ایجاد کند. برای این کار، این شرکت کارخانه جدیدی برای ساخت ویفر تاسیس می‌کند که این کارخانه با مساحت 360 هزار فوت مربع با همکاری پیشگامی نانو یوتیکا (Nano Utica) راه‌اندازی می‌شود.

همچنین قرار است گلوبال ریسرچ (Global Research) کسب و کار را گسترش داده و برای این کار مرکز تجاری‌سازی تراشه‌های کامپیوتری (QUAD) خود را در دپارتمان علوم نانو در موسسه پلی‌تکنیک سانی به‌عنوان مرکزی برای شناسایی استعدادها قرار داده است. قرار است با این کار 500 فرصت شغلی طی 5 سال آینده ایجاد شود.

این همکاری مشترک میان بخش دولتی و خصوصی فاز بعدی پیشگامی نانو یوتیکا را شکل می‌دهد؛ پیشگامی که تا 10 سال آینده قرار است بیش از 4000 فرصت شغلی ایجاد کند.

این همکاری مشترک میان بخش دولتی و خصوصی فاز بعدی پیشگامی نانو یوتیکا را شکل می‌دهد؛ پیشگامی که تا 10 سال آینده قرار است بیش از 4000 فرصت شغلی ایجاد کند.

گاورنور کومو می‌گوید: « ایجاد این کارخانه در منطقه مواوک ولی (Mohawk Valley) برای تغییر شرایط زندگی مردم این منطقه بسیار حیاتی است. در طول سال‌های گذشته ما سعی کردیم تا جلوی مهاجرت سرمایه‌های مالی و انسانی را از این منطقه بگیریم اما امروز ایده تاسیس کارخانه و مرکز تحقیقاتی در این منطقه مطرح است. با همکاری دو شرکت AMS و گلوبال ریسرچ و همچنین پیشگامی نانویوتیکا اقتصاد این منطقه دچار تحول می‌شود. این منطقه با استفاده از مزایای فناوری‌نانو می‌تواند تحولی در اقتصاد خود ایجاد کند.»

آلن کالویروس از مدیران موسسه پلی‌تکنیک سانی می‌گوید: « خبر توسعه مرکز QUAD و همکاری با پیشگامی نانو یوتیکا یک پیروزی مسرت‌بخش برای منطقه مواوک و کل ایالت نیویورک است. وجود شرکت‌هایی نظیر AMS و گلوبال ریسرچ می‌تواند فرآیند به ثمر رسیدن فعالیت‌های انجام شده را تسریع کند. این فرآیند موجب اشتغال‌زایی در تمام این منطقه و کل ایالت می‌شود. ما به این دو شرکت خیر مقدم گفته و مشتاقانه منتظر همکاری‌های آنها در پیشگامی رو به رشد نانو یوتیکا هستیم.»

به گزارش ستاد توسعه فناوری نانو،نانو یوتیکا یک برنامه پیشگامی با بودجه یک و نیم میلیارد دلاری است که برای توسعه اقتصاد منطقه مواوک ولی با استفاده از فناوری‌نانو در نظر گرفته شده‌است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا