بیش از 10 درصد قطب‌های علمی کشور در اصفهان قرار دارند

به گزارش ایسنا ، هوشنگ طالبی در سومین همایش سراسری قطب‌های علمی در مرکز همایش‌های پیامبر اعظم (ص) دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: استان اصفهان مقام دوم را از نظر دارا بودن مراکز آموزش عالی، دانشگاهی و دانشجو در کشور به خود اختصاص داده است، همچنین حدود هشت درصد دانشجویان کشور در این استان قرار دارند و بیش از 10 درصد قطب‌های علمی کشور نیز در استان اصفهان قرار گرفته‌اند.

وی افزود: قطب‌های علمی در کشور منشأ خیر و برکت علمی بسیاری برای دانشگاه‌ها بوده‌اند، اما هنوز در قطب‌های علمی پتانسیل‌هایی وجود دارد که استفاده نشده است.

سرپرست دانشگاه اصفهان اضافه کرد: قطب‌های علمی در سال‌های گذشته، نیروهای انسانی بسیاری را پرورش و تحویل جامعه داده‌اند، اما مطمئناً این میزان می‌تواند بیشتر باشد.

طالبی با بیان این که عدم توجه به کار تیمی توسط قطب‌های علمی احیا شده است، اظهار کرد: مأموریت‌گرا بودن و مرجعیت علمی از اولویت‌های قطب‌های علمی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های کشور از مرحله تولید علم و دانش گذر کرده‌اند و باید ترویج رویکرد فناورانه در کشور از طریق قطب‌های علمی انجام گیرد.

سرپرست دانشگاه اصفهان با بیان این که در حال حاضر کمتر از 10 درصد ظرفیت قطب‌های علمی مورد استفاده قرار گرفته است، اضافه کرد: قطب‌های علمی مانند خورشید نور و انرژی دارند اما استفاده از این میزان انرژی بسیار کم است.

طالبی اظهار امیدواری کرد در این همایش با همفکری و با تجربه فراوان سال‌های گذشته، بتوان راهکارهای استفاده بهینه و بیشتر از قطب‌های علمی را ترسیم کرد تا قدم‌های بلندتری در جهت اعتلای کشور برداشت.

وی تأکید کرد: نشان داده‌ایم که می‌توانیم بهتر از این باشیم و در موضوع هسته‌ای با وجود تحریم‌های گسترده این موضوع را ثابت کرده‌ایم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا