نقش مهم رسانه ها در تبدیل اقتصاد رانتی به توسعه علم و فناوری

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری سیناپرس، حمید رضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی کشور در مراسم افتتاح خبرگزاری سیناپرس با اشاره به اهمیت علم گفت: علم یکی از ابزارهای قدرت است به همین دلیل کتاب آسمانی، امامان و رهبران ما به این اهمیت تاکید فراوان کرده اند.

وی افزود: امروزه کشورهایی صاحب قدرت و اقتدار هستند که متکی بر علم و دانش باشند. در بحران اخیر اقتصادی هم کشورهایی توانستند موفق باشند که متکی بر علم و فناوری کشورشان بهستند. اهمیت این موضوع باعث شد اغلب کشورها برای دستیابی به این موضوع و رشد بالندگی تمرکز بیشتری روی علم و فناوری کنند بنابراین ضرورت دارد ما نیز در این حوزه ورود کنیم زیرا غفلت از این موضوع و غرق شدن درمسایل حاشیه ای و سیاسی باعث رسیدن آسیب های جبران ناپذیر می شود.

وی با اشاره به تولیدات عملی کشور گفت: خوشبختانه هم اکنون میزان تولیدات علمی کشورمان بسیار خوب است تنها مشکل اصلی ما مسیر تولید علم به ثروت است که باید در این زمینه بازنگری اساسی شود.

وی تصریح کرد: در این بین رسانه ها برای رسیدن ما از اقتصاد رانتی به تولید ملی و توسعه فناوری و فرهنگ سازی پرداختن به این مسایل، نقش مهمی دارند.

طیبی گفت: همچنین ما در زمینه توسعه علم و فناوری ناگزیر به داشتن رسانه های تخصصی و افراد متخصص در این زمینه هستیم.

وی افزود: باید خبرنگاران این حوزه فرق علم و شبه علم، فناوری و شبه فناوری را تشخیص دهند. این افراد باید قدرت تدبیر و نقد مطالب را داشته باشند.

وی بیان کرد: ما امیدواریم با تشکیل این خبرگزاری قدم مهمی در مسیر اصلاح علم و اقتصاد توسعه علم و فناوری داشته باشیم و این خبرگزاری نیز مانند خبرگزاری های ایسنا و ایکنا( سایر خبرگزاری هایی که جهاد دانشگاهی تاسیس کرده است) منشاء اثری برای فرهنگ سازی جدید باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا