مردم به کدام کمپین‌های اینرتنتی واکنش مثبت نشان می‌دهند؟

هدف از این پژوهش بررسی این موضوع بود که چرا شهروندان بریتانیایی به تعدادی از کمپین‌های آنلاین درباره بحران‌های خارجی واکنش نشان می‌دهند در حالی که به دیگر کمپین‌ها پاسخی نمی‌دهند.

اغلب این باور وجود دارد که اینترنت درک بهتر از بحران‌های بشری را ارتقا می‌دهد و مردم را ترغیب می‌کند تا در رسانه اجتماعی درگیر شوند و با امضاکردن به صورت آنلاین، هزینه‌هایی را برای اهداف اخلاقی انجام دهند. با این حال، این پژوهش تعدادی از دلایل کلیدی افراد برای پاسخ‌ندادن به کمپین‌ها یا جستجوی فعالانه آن‌ها جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره آن کمپین را شناسایی کرد.

این دلایل شامل زمان موردنیاز برای یافتن و تحقیق‌کردن درباره یک موضوع آنلاین و عدم اعتماد به منابعی مانند مراکز خیریه در انگلستان بود. در این تحقیق مشخص شد اطلاعات بدست‌آمده از طریق اکثر منابع غیرخبری مانند وبلاگ‌ها و رسانه‌های اجتماعی به دلیل دقیق‌نبودن یا تعصبی‌بودن اغلب از سوی شرکت‌کنندگان رد شدند.

این پژوهش نشان می‌دهد اینترنت یک بمب جادویی برای درگیرکردن مردم در مناسبت‌ها یا بحران‌های بشری نیست. با این حال، شرکت‌کنندگان به کمپین‌های سازمان‌های ناآشنا برای آن‌ها (مانند موسسه توسعه آن سوی آب در انگلستان) واکنش مثبت‌تری دارند. در واقع، در این تحقیق مشخص شد شرکت‌کنندگان به کمپین‌ها و خواسته‌های سنتی که به آن عادت کرده‌اند، واکنشی نشان نمی‌دهند.

در واقع، کمپین‌های  اینترنتی و غیراینترنتی برای این که اثرگذار باشند، باید تعجب‌آور باشند. شرکت‌کنندگان حاضر در این پژوهش به کمپینی که با سازمان آن ناآشنا بودند یا این که مطمئن نبودند چگونه با اطلاعات دریافتی برخورد کنند، واکنش مثبت‌تری داشتند. در این میان، کمپین‌هایی که الگوهای تثبیت‌شده اجتناب از کمپین را به چالش نمی‌کشند، کمتر موفق بودند.

پژوهش جدید بر روی رفتار آنلاین 52 کاربر انگلیسی طی دو ماه انجام شد و در یک مرحله از شرکت‌کنندگان خواسته شد بر روی اینترنت موضوعی را بیابند که در رابطه با پیشرفت بین‌المللی یا کشورهای در حال توسعه آن‌ها را بیشتر علاقه‌مند می‌کرد. سپس از آن‌ها خواسته شد تجاربشان را در  بحث‌های گروهی به اشتراک بگذارند.

این پژوهش در مجله International Communication Gazette منتشر شده است.

منبع

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا